Zalando dołączy do indeksu DAX

Firma Zalando dołączy do indeksu DAX (Deutsche Aktienindex). Decyzja została ogłoszona 3 września br. przez wydawcę indeksu – STOXX Ltd. (część Qontigo). DAX to wiodący niemiecki indeks giełdowy, obejmujący największe spółki notowane na giełdzie w Niemczech. Zalando, włączone do MDAX w 2015 r., dołączy do niemieckiego benchmarkowego indeksu blue chipów 13 lat po swoim założeniu.

Zalando logo

Jesteśmy dumni z tego, co naszemu zespołowi udało się zbudować w ciągu ostatniej dekady. Rozwinęliśmy startup sprzedający japonki z piwnicy w ogólnoeuropejską platformę modową obsługującą ponad 45 mln klientów. A przed nami jeszcze większe możliwości – powiedział współzałożyciel i co-CEO Zalando, Robert Gentz.

Nasz sukces jest głęboko zakorzeniony w kulturze – opartej na zaufaniu, przejrzystości i przedsiębiorczości. Silna koncentracja na kliencie i bliskie partnerstwa, to kluczowe składniki naszego sukcesu. Nieustannie testujemy i skalujemy nowe koncepcje, by uwolnić zbiorczy potencjał branży modowej – dodał współzałożyciel i co-CEO, David Schröder.

Zalando z ambicją potentata

Założona w 2008 r. w Berlinie firma odnotowuje konsekwentny wzrost swojego biznesu – od czasu pierwszej oferty publicznej (IPO) w 2014 r. do 2020 r. wycena wartości organizacji wzrosła czterokrotnie. Dziś Zalando łączy około 45 mln aktywnych klientów z ponad 4500 markami i partnerami.

Firma utrzyma dalszą koncentrację na osiąganiu wzrostu, dążąc do zwiększenia GMV (Gross Merchandise Volume) do ponad 30 miliardów euro do 2025 r. Ponadto firma ma ambicję, by w perspektywie długoterminowej obsługiwać ponad 10% wartego 450 mld euro europejskiego rynku mody. By to osiągnąć, Zalando będzie konsekwentnie inwestować w customer experience, oferowane w ramach platformy usługi  i infrastrukturę.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top