Zapewnić bezpieczeństwo najmłodszym internautom

Opublikowano: 11 lutego 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , , , ,

Dziś obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu. Z tej okazji rusza ogólnoeuropejska kampania medialna „Keep it fun. Keep Control”, poświęcona cyberprzemocy wśród dzieci. W Polsce realizowana jest pod nazwą „Baw się w Internecie – BEZPIECZNIE”. Jej to poświęcona była dzisiejsza konferencja, która odbyła się w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

Europejska kampania została przygotowana przez belgijską agencję LDV UNITED na zlecenie Komisji Europejskiej. Przekazy przygotowane zostały we wszystkich oficjalnych językach Unii Europejskiej. W Polsce akcja koordynowana jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK – narodowych realizatorów programu „Safer Internet”.

5pracaucz2

W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu organizowano wiele lokalnych inicjatyw. Na zdjęciu konkursowy rysunek z SP im. Józefa Kulli w Mąkoszycach (fot. saferinternet.pl)

W ramach kampanii powstały spoty reklamowe (30 i 60 sek.) oraz reklamy internetowe zwracające uwagę na problem przemocy rówieśniczej w internetowych serwisach społecznościowych. Celem akcji jest uwrażliwienie młodych internautów, na problem cyberprzemocy i nauczenie ich reagowania na takie sytuacje. Przekazy kampanii promują ofertę projektu pomocowego Helpline.org.pl.

Reklama telewizyjna „Baw się w Internecie – BEZPIECZNIE” prezentowana będzie na zasadach non profit przez liczne media ogólnopolskie oraz lokalne. Udział w kampanii zapowiedziały już następujące stacje telewizyjne: TVP, TVN, TVN24, TVN7, TVN Turbo, TVN Lingua, TVN Warszawa, MTV, Viva Polska, ZigZap, Hyper.

Na dziesiejszej konferencji posumowano program Safer Internet w 2008 roku oraz zaprezentowano działania, jakie zostaną podjęte w tym roku.

Monika Sajkowska, Dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje powiedziała, że kilkaset szkół, które już włączyły się do programu to zryw, do którego przyłączą się kolejne podmioty.

Dotykamy materii niezwykle ważnej. Granica wieku użytkowników internetu wciąż się obniża. To oczywiście bardzo dobra wiadomość, ale to także ryzyko zagrożeń. Do nas należy budowanie świadomości najmłodszych dotyczącej czekających na nich niebezpieczeństw. Musimy zapewnić im bezpieczeństwo – przekonywała.

W Konferecji wzięli udział przedstawiciele rządu, NASK, Fundacji Grupy TP, Centernetu, UPC Polska. Wszyscy podkreślali konieczność budowania szerokiej platformy działania, zabezpieczającego najmłodszych i najbardziej bezbronnych internautów przed zagrożeniami cyberprzemocy. Istotne jest również uświadamianie ich, że podejmowane przez nich działania (np. w serwisach społecznościowych) mogą mieć bardzo złe lub nawet tragiczne skutki.

Więcej na temat kampanii i podejmowanych działań można znaleźć na stronach  www.cyberprzemoc.pl, www.saferinternet.pl.

Dawid ZarazińskiZapewnić bezpieczeństwo najmłodszym internautom

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.