Właściciel serwisów Rp.pl, Ekonomia24.pl i Parkiet.com, Presspublica, zdecydował się wprowadzić jednolity system opłat za dostęp do wybranych treści wyżej wymienionych witryn. Oznacza to, że aby przeczytać część artykułów w internetowym wydaniu Rzeczpospolitej trzeba będzie za to zapłacić. I to niestety niemało.
Z założenia, wszystkie treści zamieszczone w takich działach jak serwis informacyjny, ekonomiczny i prawo, będą płatne dla

użytkowników. W chwili obecnej system opłat, jaki ma zacząć obowiązywać m.in. w serwisie Rzeczpospolitej, znajduje się w fazie przejściowej. Po otwarciu danego artykułu użytkownikowi wyświetla się komunikat o odpłatnej treści. Można go zamknąć i przeczytać cały artykuł, ale taka sytuacja już wkrótce nie będzie miała miejsca.
Artykuły unikalne i eksperckie na Rp.pl, Ekonomia24.pl i Parkiet.com mają być odpłatne w formie abonamentowej. Za darmo zarejestrowani użytkownicy serwisów będą mogli odczytywać tylko 25 artykułów miesięcznie. Z kolei, niezarejestrowani użytkownicy limit ten będą mieli ograniczony do 10 treści w serwisie.
Opłaty ustanowione przez Presspublica za dostęp do unikalnych treści są bardzo wysokie. Są one wzorowane najprawdopodobniej na największych wydawcach na świecie, tyle że polskie warunki są nieco inne niż np. w zachodniej Europie. Za miesięczny dostęp do artykułów bez limitów użytkownik zapłaci 99 zł. Kwartalny pakiet kosztuje 259 zł, a roczny aż 990 zł. Pakiet Premium zawierający wszystkie narzędzia serwisu, dostęp do archiwum oraz aplikację do pobrania wydania na iPada kosztuje od 299 zł za miesiąc, do 2990 zł za rok. Są to horrendalnie wysokie stawki i wielu użytkowników nie będzie skłonnych ich zapłacić.
Prenumeratorzy Rzeczpospolitej otrzymają dostęp do wszystkich dotychczasowych serwisów internetowych, programów, nowych, specjalistycznych tytułów wyłącznie w ramach swoich pakietów.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.