Blisko połowa Europejczyków chce, by produkty były dostarczane szybciej i lepiej dopasowane do ich gustów. Wyniki badań Aberdeen Group potwierdzają dotychczasowe obserwacje. Bez informatycznych narzędzi, które przyspieszyłyby reakcje na wahania popytu i wsparłyby operacje w obszarze zaopatrzenia, firmy mogą stracić klientów – to główna konkluzja Meetingu Ekspertów, organizowanego przez Columbus IT i Microsoft.
Przed podobnymi wyzwaniem stanęła „Agencja J.A.R Sp. z o. o.” Sp. k., do której należy sieć Royal Collection. Jeszcze kilka lat temu – wspomina podczas meetingu Piotr Michalski, nadzorujący projekty IT w firmie – sieć liczyła kilka punktów sprzedaży. Zarządzanie kolekcjami i zatowarowaniem, czy analizowanie oczekiwań rynku było proste. Wystarczyło kilka programów do przetworzenia niewielkiej liczby danych, aby sprawnie zarządzać siecią. Rozwinięcie sieci sprzedaży do ponad 20 punktów w całym kraju, ujawniło niedoskonałość dotychczasowych oprogramowań.
– Wsparcie wydajnym rozwiązaniem Retail Chain Manager (RCM), opartym na systemie Microsoft Dynamics AX stało się konieczne – wyjaśnia Piotr Michalski. Opracowane przez Columbus IT rozwiązanie, które w Royal Collection przetwarza ogromne ilości indeksów miesięcznie, zautomatyzowało wszystkie procesy zarządzania sprzedażą detaliczną i wewnętrzną logistyką. – Efektem są np. szczegółowe wyniki analizy sprzedażowej, które firma może otrzymać już następnego dnia – dodaje Piotr Szczerbiak, dyrektor działu konsultingu Columbus IT.
Korzyści wynikających z zastosowania nowych technologii, usprawniających zarządzanie wiedzą w handlu detalicznym, może być więcej. Firmy w dość szybkim czasie uzyskują zwrot z takiej inwestycji (w Royal Collection nastąpiło to w ciągu roku). Dzięki nowemu systemowi, a przez to lepszemu zarządzaniu zatowarowaniem, polityce rabatowej i finansowej, firma bez żadnych już wewnętrznych przeszkód mogła się szybciej rozwinąć.
W jaki sposób? Sieć handlowa wprowadza na rynek lampy z wiosennym design – podaje przykład podczas meetingu Piotr Lebiedzinski ekspert z Columbus IT. Dostawca lamp na bieżąco monitoruje dynamikę sprzedaży w swych oddziałach, m.in. dzięki temu, że RCM jest bezpośrednio połączony z kasami fiskalnymi lub POSami. Każdy zakup jest automatycznie odnotowywany w centralnej bazie. Jeśli w jednym sklepie sprzedaż maleje, firma ogłasza promocję, przesuwając np. część produktów do innych sklepów, gdzie popyt na dane produkty jest wyższy.
– Przy operacjach tego typu kluczowy jest czas reakcji w oparciu o pełne i aktualne informacje. Im szybciej, tym lepiej. Rozwiązanie RCM taką możliwość daje, choć wymaga to odpowiednich przygotowań już na etapie jego wdrażania – wyjaśnia Piotr Lebiedzinski.
Oprócz dobrej metodologii prowadzenia projektu i doświadczonego zespołu wdrożeniowego, który zna specyfikę firm dystrybucyjnych i handlowych, ważne jest też zaangażowanie po stronie Klienta. – W Polsce ta świadomość systematycznie rośnie. To ważne, gdyż użytkownicy systemu są tymi osobami, które najlepiej znają potrzeby i cele firmy. My zaś dostosowujemy rozwiązanie do tych potrzeb, wskazując nowe możliwości – zaznacza Michał Zelik, Key Account Manager Columbus IT.
Columbus IT Partner jest czołowym partnerem Microsoftu na świecie i jedynym partnerem UPS w Polsce.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.