Zmiany w ofercie reklamowej NetSprint.pl i WP.pl

NetSprint.pl wraz z portalem Wirtualna Polska ujednolicają swoją ofertę reklam wyświetlanych kontekstowo. W wyniku przeprowadzonych zmian wszystkie reklamy emitowane będą w modelu aukcyjnym. Wprowadzono też szereg udogodnień dla reklamodawców i partnerów oraz uruchomiono serwis www.adkontekst.pl. Pod marką Adkontekst oferowane będą także Linki Sponsorowane.
Dotychczas reklamy w wyszukiwarce NetSprint prezentowane były oddzielnie z dwóch systemów: Linków Sponsorowanych – emitowanych powyżej wyników wyszukiwania oraz Boksów WP – eksponowanych z prawej strony wyników wyszukiwania. Poza tym, reklamodawcy korzystający z Linków Sponsorowanych nie mieli dotąd możliwości wpływania na zajmowaną przez nie pozycję reklamową poprzez zmianę ceny za kliknięcie (to zaś często uniemożliwiało im zdobycie wysokiej pozycji na liście wyświetlanych reklam). W efekcie wprowadzonych właśnie zmian połączona została baza Linków Sponsorowanych i Boksów WP, a o kolejności ich wyświetlania będą decydować jedynie ich atrakcyjność dla użytkowników oraz zadeklarowana cena (model aukcyjny). Emisja reklam w całej sieci serwisów partnerskich odbywa się na podobnej zasadzie. Dzięki tym zmianom reklamodawca może znacznie zwiększyć widoczność swojego przekazu reklamowego. Jednocześnie klienci sieci Adkontekst – podczas zakupu oraz zarządzania kampaniami – mogą nadal korzystać z interfejsów obu paneli (NetSprint.pl i WP.pl).

Wszystkie reklamy wyświetlane są kontekstowo: w wyszukiwarce – w powiązaniu z zapytaniem użytkownika, zaś w sieci partnerskiej – w związku z treścią artykułu czytanego przez niego. W ten sposób oferta reklamodawcy jest prezentowana tylko i wyłącznie internautom, którzy są nią zainteresowani. Sieć Adkontekst pozwala dotrzeć do ponad 10 milionów polskich internautów (Megapanel, Gemius, styczeń 2008). Zrzesza najbardziej opiniotwórcze i renomowane serwisy polskiego Internetu – między innymi WP.pl, Gratka.pl, o2.pl, IDG.pl, serwisy PolskaPresse (m.in. naszemiasto.pl, wiadomości24.pl), serwisy Mediów Regionalnych, Rzeczpospolita.pl, Yellowpages.pl, ePuls.pl).

Zmiany w ofercie wprowadzono w odpowiedzi na najnowsze trendy na rynku reklamy internetowej – reklamodawcy dostrzegli bowiem potencjał reklamy w wyszukiwarkach oraz w serwisach partnerskich. W badaniach efektywności różnych form reklamy w internecie, 30% marketerów wskazało marketing w wyszukiwarkach jako przynoszącą największy zwrot z inwestycji. Dla porównania, 12% wskazało na e-mail marketing, a 4% na PR i uczestnictwo w konferencjach (SEMPO, 2006).

„Z danych IAB wynika, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach w 2007 roku wyniosły 110 mln złotych, co oznacza wzrost aż o 83% w porównaniu z rokiem poprzednim. Na rok 2008 prognoza jest też optymistyczna i zakłada wzrost do 190 mln złotych. – podkreśla Grzegorz Borowski z Wirtualnej Polski, odpowiedzialny za projekt Adkontekst – O rosnącej popularności tej formy reklamy decyduje m.in. fakt, że jest ona niedroga i z założenia trafia do odbiorców, którzy są zainteresowani przekazem, a więc do potencjalnych klientów. Poza tym reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, ale za przejście klienta na jego stronę WWW. Wraz z Netsprint.pl pracujemy nad doskonaleniem naszej sieci reklamy Adkontekst od wielu lat. Mamy świadomość jej znaczenia i chcemy być pierwszym wyborem reklamodawców zakładających w swoich budżetach promocyjnych wydatki na kontekstową reklamę internetową.”

„Część naszych reklamodawców chce wysokiego zwrotu ze środków zaangażowanych w kampanię i dotarcia do bardzo wąskiej grupy potencjalnych klientów. Dla innych najważniejsza jest możliwość pozyskania relatywnie niedużym kosztem dużej liczby internautów zainteresowanych ich ofertą. Często bardzo istotne jest, aby przy okazji wzmacniać budowę ich marki. Jest dla nas bardzo ważne, aby nasi reklamodawcy precyzyjnie określali cele kampanii reklamowej i później je realizowali. Dlatego obok coraz lepszych narzędzi, zapewniamy im, na każdym etapie kampanii, dostęp do doświadczonych konsultantów naszej sieci” – powiedział Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl.

Reklama w Adkontekście umożliwia precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego do grupy docelowej interesującej danego reklamodawcę. Reklamodawca ma pełną kontrolę nad wydatkami oraz nad miejscem emisji reklamy. O efektywności kosztowej takiej formy promocji w dużej mierze decyduje model rozliczeń Pay-per-Click – reklamodawca płaci tylko, jeśli internauta kliknie w jego reklamę i zostanie przekierowany na jego stronę internetową.

Reklamodawca sam decyduje o cenie, jaką jest gotów zapłacić za jedno kliknięcie. W zależności od swojej strategii może wybrać jeden z dwóch modeli:

• Max CPC – reklamodawca określa maksymalną cenę za klikniecie, którą jest gotowy zapłacić za przekierowanie internauty. System automatycznie optymalizuje realny koszt kliknięcia (w oparciu o działanie mechanizmu aukcyjnego).

• Stałe CPC – reklamodawca określa realną cenę za każde kliknięcie, co ułatwia precyzyjne zaplanowanie liczby kliknięć w ramach założonego budżetu. W modelu aukcyjnym, dzięki wykorzystaniu złożonych algorytmów reklamy te rywalizują na równi z reklamami w modelu Max CPC Reklamodawcy, którzy zdecydują się na dłużej korzystać z sieci Adkontekst mogą liczyć na atrakcyjny program lojalnościowy (m.in. otrzymując darmowe punkty po przekroczeniu określonego progu wielkości zamówienia).

Ponadto reklamodawca ma możliwość pełnej kontroli nad miejscem prezentowania reklam – może dodawać i wyłączać słowa kluczowe oraz kategorie tematyczne, a także decydować zarówno o emisji na wybranych kategoriach serwisów, jak i na pojedynczych wortalach tematycznych. Firmy, które chcą reklamować się na konkretnym obszarze geograficznym (region lub miasto) mogą skorzystać z mechanizmu geotargetowania.

Reklamodawcy mogą również korzystać z unikalnego produktu Adkontekst Exclusive – graficzno-tekstowej formy reklamowej emitowanej w jako billboard, rectangle lub skyscraper. Produkt ten bardzo efektywnie wspomaga kampanie brandingowe klientów, przy zachowaniu korzystnego modelu rozliczeń (klient płaci tylko za przekierowanie).

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top