Mark Zuckerberg giełdowy debiut Facebooka nazwał „rozczarowującym”, a mobilną strategię serwisu „niezrozumianą”. Przekonuje jednak, że firma poradzi sobie świetnie.
Wczoraj (11 września), podczas konferencji TechCrunch Disrupt, Zuckerberg stanął przed trudnym zadaniem. Musiał bowiem nie tylko odpowiedzieć na pytania o trudną sytuację Facebooka (zwłaszcza z perspektywy inwestorów), ale udowodnić, że wciąż jest odpowiednią osobą na stanowisku szefa tak dużej firmy.
Wyniki giełdowe są oczywiście rozczarowujące. Dbamy o naszych akcjonariuszy – mówił Mark Zuckerberg. Przyczyny szukał między innymi w strategii mobilnej, która, jego zdaniem, nie została zrozumiana. W najbliższych pięciu latach to właśnie rozwiązania mobilne będą miały dla Facebooka znaczenie kluczowe. W tym zagadnienie najważniejsze – jak zarabiać duże pieniądze w tym obszarze.
Wiem, że sobie z tym poradzimy – zapewnił Zuckerberg. Zaliczyliśmy trochę pomyłek – przyznał po chwili. Jedną z nich miał być m.in. zbyt duży nacisk na wykorzystanie HTML5. Technologia, zdaniem szefa Facebooka, nie jest jeszcze gotowa. Dlatego firma skupia się obecnie na natywnych aplikacjach dla systemów iOS i Android.
Komentatorzy wystąpienia Zuckerberga, jego pierwszego publicznego przemówienia od czasów wejścia na giełdę, twierdzą zgodnie, że młody przedsiębiorca obronił swoją pozycję. Podkreślają jednak, że najważniejsze i najtrudniejsze zadania dopiero przed nim – przede wszystkim związane z sytuacją finansową firmy.
Warto dodać, że na wystąpienie dobrze zareagowała giełda. Akcje skoczyły o trzy procent – na koniec dnia warte były 19,43 USD. Zadebiutowały w maju z kursem 38 USD.
zdjęcie: CNET/James Martin
Wpisy promowane
- W jaki sposób dział HR może zyskać dzięki wdrożeniu platformy WorkflowSpecjaliści w działach HR często muszą się liczyć z wykonywaniem czasochłonnej i żmudnej pracy. Głównym celem posiadania działu HR w ...
- Bezpłatne ogłoszenia na rynku niemieckim – gdzie znaleźć dobre źródło informacji?Rynek niemiecki wciąż pozostaje dla Polaków niezwykle atrakcyjny. Tamtejsza gospodarka nie tylko dobrze sobie radzi nawet w trudnych czasach, ale ...
Wydarzenia
X edycja konkursu e-Commerce Polska awards
22.06.2022
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.