3,3 mld dolarów na reklamę w serwisach społecznościowych

Opublikowano: 16 sierpnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

3,3 mld dolarów wydadząw bieżącym roku reklamodawcy na promocję serwisach społecznościowych, wynika z szacunków firmy eMarketer. Najwięcej zostawią w Facebooku – aż 1,28 miliarda dolarów, o prawie 664 mln dolarów więcej niż w 2009 roku.

Firma eMarketer przekonuje, że media społecznościowe cieszą się dynamicznie rosnącą popularnością wśród reklamodawców. W samych Stanach Zjednoczonych wydadzą oni na ten cel 1,68 mld dolarów, ponad 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W 2011 roku wydatki te osiągnąć mają poziom 2 mld dolarów.

Największe znaczenie ma oczywiście ogromny Facebook. Amerykańscy reklamodawcy przeznaczą w bieżącym roku 835 mln dolarów na promocję w tym serwisie; na pozostałych rynkach zyskać ma 450 mln dolarów – łącznie 1,28 mld dolarów. W 2011 roku wartości te mają wynieść odpowiednio: 1,06 mld w USA, 700 mln na pozostałych rynkach – łącznie 1,76 mld dolarów przeznaczonych na promocję w Facebooku.

3,3 mld dolarów na reklamę w serwisach społecznościowych 1

Urosnąć mają również zyski takich platform jak Twitter, który ujawnia systematycznie kolejne pomysły na zarabianie pieniędzy oraz producentów gier społecznościowych – jak Zynga – którzy w bieżącym roku zarobić mają 220 mln dolarów.

W tym roku na reklamę w serwisach społecznościowych wydanych ma zostać 3,3 mld dolarów. W przyszłym roku – już 4,26 mld dolarów.

Dawid Zaraziński3,3 mld dolarów na reklamę w serwisach społecznościowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.