Mikołajkowe elfy nie mają wtedy urlopu, a sklepy internetowe otwierają nowe konta bankowe, by pomieścić wpływy ze sprzedaży z okazji jedynego znośnego poniedziałku w roku – bo ostatni kwartał roku to naprawdę intensywny czas dla branży handlowej.
Jakie okazje promocyjne przypadają na ostatni kwartał roku?
14 października – Dzień Nauczyciela
Dzień Nauczyciela to czas „zbiorów” przede wszystkich dla sprzedawców kwiatów i drobnych upominków, szczególnie tych personalizowanych. Co ciekawe, to czas promocji także w miejscach wypoczynku – takich jak Spa, a i sklepy z odzieżą mogą z tej okazji przyciągnąć swoich klientów. Tak jak marka Top Secret, oferująca zniżki dla członków Klubu Nauczyciela z kartą NAU.
31 października – Halloween
Różnego rodzaju promocje na koniec października ucieszą zgodnie i zwolenników, i przeciwników Halloween. Warto wykorzystać ten specyficzny dzień na akcję tematyczną – tak jak zrobił to sklep taniaksiazka.pl, gdzie „potworną promocją” (jak widać, warto zadbać także o odpowiednią nazwę!) objęto horrory i książki grozy.
29 listopada – Black Friday
Black Friday przypada zawsze na pierwszy piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia. W tym roku będzie to 29 listopada. Polskie sklepy od jakiegoś czasu są mocno zaangażowane w akcje promocyjne tego dnia – a poza standardowymi kodami rabatowymi czy innymi zniżkami można znaleźć naprawdę ciekawe propozycje. Zeszłoroczny Czarny Piątek w Polsce należał do IKEA, która zaproponowała kolekcję „PRZYDA SIĘ”, promując ją hasłami „DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”. Może nie jest to promocja, która gwarantuje wzrost sprzedaży właśnie w ten jeden dzień, ale na pewno zwróciła ona uwagę na markę i wyróżniła ją na tle szalonej czarnopiątkowej konkurencji.
2 grudnia – Cyber Monday
Zaraz po Black Friday przychodzi Cyber Monday – czyli dzień dedykowany promocjom w sklepach internetowych. Oczywiście, znów spotkamy się z obniżkami cen, ale po ciekawe inspiracje dla kampanii warto zajrzeć za granicę. Ciekawym przykładem promocji Cyber Monday jest sklep J. C. Penney, gdzie wykorzystano fakt, że często Cyber Monday i Black Friday są początkiem poszukiwania prezentów świątecznych. Na Twitterze sklep przyciągnął uwagę… słynnymi brzydkimi bożonarodzeniowymi sweterkami.
6 grudnia – Mikołajki
Mikołajki już na dobre otwierają sezon świąteczny w handlu. To na pewno dobry czas dla sprzedawców wszelkiego rodzaju upominków, szczególnie w świątecznych klimatach. Z początkiem grudnia niektóre marki decydują się na ciekawą promocję w formie kalendarzy adwentowych. Taką zaoferowała m.in. perfumeria Douglas, gdzie w poszczególnych „okienkach” kalendarza zamiast tradycyjnie słodyczy znaleźć można mini wersje oferowanych przez ten sklep kosmetyków. Kalendarz reklamowany jest jako świetna opcja na prezent. To dobry sposób na zaprezentowanie swojej oferty i zachęcenie do kupna w przyszłości produktów w pełnych rozmiarach.
25 grudnia – Boże Narodzenie
Grudzień to zdecydowanie najlepszy czas w roku dla e-commerce, a zakupy prezentowe napędzają sprzedaż w większości kategorii produktów – od ubrań poprzez zabawki, książki na sprzętach do domu kończąc. Dwa lata temu wśród świątecznych kampanii promocyjnych wyróżniała się kampania Allegro ze wzruszającym filmem prezentującym dziadka uczącego się angielskiego.
31 grudnia – Sylwester
Zaraz po świętach, a jeszcze przed gorącym stadium wyprzedaży mamy promocje sylwestrowe. Sklepy modowe i kosmetyczne wiążą je z poszukiwaniem kreacji i produktów do makijażu na sylwestra, a oferty konsultacji z dietetykiem i programów żywieniowych – oczywiście z postanowieniami noworocznymi. Tak było w przypadku portalu mojdietetyk.pl, oferującego m.in. pakiety dietetyczne online.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.