Prawdopodobnie już we wrześniu Hulu wejdzie do Europy. Serwis umożliwiający oglądanie pełnometrażowych filmów i seriali pojawi się w Wielkiej Brytanii. Właściciele platformy kończą negocjacje z lokalnymi nadawcami.
Zjednoczone Królestwo jest dla nas numerem jeden w planach międzynarodowej ekspansji. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości uda nam się ujawnić plany wejścia na ten rynek. Chcemy stworzyć lokalną wersję naszego modelu, tak by nie być postrzeganym jako firma amerykańska – mówił na początku lipca Johannes Larcher, wiceprezes Hulu.
Szczegóły umów z nadawcami i producentami nie są jeszcze znane. Serwis, należący do News Corp., NBC Universal oraz Providence Equity Partners, zechce jednak z pewnością przekonać angielskie firmy częścią zysków reklamowych.
Pewną przeszkodą i osłabieniem oferty Hulu w Wielkiej Brytanii będą problemy licencyjne. Część treści premium – takich jak seriale The Simpsons czy Heroes – nie będzie prawdopodobnie dostępnych na Wyspach. Brytyjscy odbiorcy będą jednak mogli oglądać ponad 3 tys. godzin innych amerykańskich programów oraz produkcje krajowe.
Projektowi uruchomienia Hulu UK z zaciekawieniem przyglądają się lokalne firmy, sfrustrowane skomplikowanymi regulacjami prawnymi. Kilka miesięcy temu Komisja ds. Konkurencji zablokowała start Kangaroo, podobnego do Hulu serwisu, który miał powstać ze współpracy BBC, ITV i Channel 4. Na opinię administracji czeka obecnie inny projekt – Canvas, tworzony przez BBC, ITV oraz British Telecom.
Larcher skomentował porażkę Kangaroo jako „otwarcie pewnych możliwości, które chcemy wykorzystać”.
Pojawienie się Hulu w Wielkiej Brytanii będzie bardzo ważnym wydarzeniem. Może oznaczać początek dynamicznej ekspansji w innych miejscach. Szefowie serwisu nie kryją zainteresowania rynkami Starego Kontynentu – prawdopodobnie również polskim. Nie znane są jednak plany rozwoju firmy. Nie jest jednak trudno zauważyć, że uruchomienie Hulu w Zjednoczonym Królestwie może być istotnym testem, decydującym o przyszłości tych planów.
Źródła: Variety, BrandRepublic, Telegraph
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.