Serwis porównujący ceny Skąpiec.pl zbadał preferencje internautów w zakresie notebooków. Przeanalizowano, którzy producenci cieszą się największym uznaniem oraz jakie parametry i ceny są najczęściej poszukiwane przez e-konsumentów. Wyniki analiz obejmują I kwartał 2010 roku.
Z analiz www.skapiec.pl wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55 proc. wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt Hewlett – Packard (16,03 proc. zapytań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94 proc.), Dell (11,01 proc.) i Lenovo (8,17 proc.)
Ze wskazań użytkowników serwisu Skąpiec.pl wynika, że podstawowym kryterium wyboru laptopa jest wielkość matrycy, a w dalszej kolejności pozycja marki.
Jeśli chodzi o pułap cenowy największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2000 zł (38,60 proc. wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2000 – 4000 zł (22,79 pp). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami jest cena 6000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.
Osoby korzystające ze Skąpiec.pl szukają najczęściej notebooka z wyświetlaczem o przekątnej 15,4 cali, z dyskiem minimum 200 GB i większą pamięcią (4GB), która sprosta wymaganiom najnowszych systemów operacyjnych.
Topowe modele
Skąpiec.pl sprawdził także, jakie modele notebooków kuszą najbardziej polskich internautów. Biorąc pod uwagę ranking 10 najpopularniejszych produktów, prawdziwym hegemonem wśród producentów okazał się Asus.
W czołowej dziesiątce wyłonionej na podstawie wyborów użytkowników Skąpiec.pl tajwański konstruktor ma aż pięciu swoich reprezentantów. Do niego też należą dwa pierwsze miejsca na podium.
Na trzeciej pozycji znalazł się przedstawiciel firmy Hewlett – Packard, model HP dv6-1302sw VJ707EA. Do Top 10 zakwalifikowały się poza tym dwa modele Samsunga oraz po jednym reprezentancie firm Sony i Toshiba.
W gronie topowych notebooków przeważa sprzęt, za który zapłacimy poniżej 2000 zł. Najdroższym modelem jest Sony VAIO VPC-EB1S1E, który uplasował się na piątym miejscu. Jego średnia cena wynosi ok. 3354 zł.
Warto wspomnieć, że lider zestawienia – Asus Eee PC 1201N – odnotował (wśród wszystkich modeli notebooków prezentowanych na Skąpiec.pl) 2,25 % wskazań.
„Portret” idealnego laptopa:
Marka: Asus
Matryca: 15,4”
Procesor: Core 2 Duo (Core i5)
Pamięć RAM: 4 GB
Dysk: 200 GB
Napęd: DVD RW
System operacyjny: Windows 7
Karta graficzna: nVidia (GeForce GT 240 M)
Waga: poniżej 2 kg
Cena: do 2000 zł
10 najpopularniejszych modeli Notebooków w okresie 01 styczeń – 31 marzec 2010
(popularność mierzona jest ilością odsłon) :
Techcity.pl – Komputery Foto Gadżety Gry Muzyka GSM Kino domowe GPS – Zapraszamy!
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.