Agencje marketingu internetowego idą pod prąd

Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego. Takie wnioski płyną z badania “Client-Agency Economic Outlook Survey”  przeprowadzonego w maju 2009 roku w USA. Polskie analizy potwierdzają ten trend. Reklama w internecie, jako jedyny segment w rynku reklamowym, zanotowała 7 proc. wzrost przychodów w I kwartale 2009 roku.

Badania ze Stanów Zjednoczonych dowodzą pogorszenia się sytuacji ekonomicznej agencji marketingowych. 87 proc. badanych agencji odczuwa negatywny wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność. Tylko 7 proc. z nich przyznaje, że kryzys oddziałuje na ich firmy pozytywnie. Co dwudziesta badana agencja nie odczuwa żadnej korelacji między sytuacją na rynku a działalnością firmy.

Wyniki badań pokazują, że agencje specjalizujące się w marketingu internetowym nie muszą obawiać się o swoją przyszłość. Niekorzystna sytuacja gospodarcza skłania klientów do przedefiniowania swoich dotychczasowych strategii reklamowych, co przejawia się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców Internetem

W tegorocznych strategiach e-marketingowych dominują trzy kanały promocji: social media, e-mail marketing oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Respondenci zauważają przesuniecie nakładów finansowych na nowoczesne formy promocji w sieci. W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną, nakłady na serwisy społecznościowe zwiększyły w 69 proc. agencji, na marketing poprzez e-maile w 55 proc., a na pozycjonowanie w 50 proc. przypadków. Marketing w internecie jest wyjątkową formą promocji, ponieważ notuje minimalny spadek budżetów.

Za promocją w internecie przemawia łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z polskich agencji zajmujących się marketingiem internetowym Artefakt.pl:

Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo intensywnie. Włączenie do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.

Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące internetowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 roku krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 roku. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7 proc. wzrost przychodów w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2009 roku. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora. Analitycy prognozują mu 20 proc. wzrost w tym roku.

Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl mówi:

Polskich agencji specjalizujących się w marketingu w wyszukiwarkach kryzys nie dotkął. Zainteresowanie linkami sponsorowanymi jak i pozycjonowaniem rośnie. Po pierwszym półroczu obsługujemy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co przekłada się na ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów internetowych. Podobnie jest w przypadku innych agencji SEO/SEM, z którymi mamy kontakt.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top