Jeden z największych sprzedawców detalicznych w światowej sieci – firma Amazon – zapowiedziała uruchomienie wirtualnego sklepu z filmami.
Nowa usługa będzie działała na zasadzie video-on-demand. Użytkownik wejdzie na stronę internetową, wybierze jeden z dostępnych tam materiałów filmowych, zapłaci i uzyska za to prawo do jednokrotnego obejrzenia pliku. W bazie znajdzie się 40 tysięcy pozycji.
Wielu amerykańskich blogerów nazwało decyzję Amazonu przełomową. Nie zabrakło jednak głosów krytyki. W tym tonie wypowiedział się Don Reisinger z Mashable. Stwierdził, że darmowe filmy dostępne w sieci powinny być zasadą, a nie wyjątkiem.
Reisinger wyjaśnił: Na pierwszy rzut oka pobieranie opłat za każde obejrzenie wydaje się być dobrym pomysłem na stworzenie stabilnego, pewnego źródła dochodu. Ale w dłuższej perspektywie to zła koncepcja. Bloger powołał się na przykład witryny Hulu, która udostępnia niektóre znane produkcje za darmo. Utrzymuje się z reklam.
Niestety większość bazy Hulu to mało znane albo po prostu kiepskie filmy. Ale gdyby na tych samych zasadach udostępnić kasowe hity generowane przez nie przychody reklamowe byłyby astronomiczne – pod warunkiem wprowadzenia tytułu do sieci tuż po zakończeniu projekcji kinowych.
Jednocześnie można by zacząć stosować mniej inwazyjne formy marketingowe – zrezygnować ze znanych z telewizji przerw reklamowych i zastąpić je formami typu overlay (półprzezroczystymi paskami widocznymi na dole ekranu). Taki mechanizm przyciągnąłby znacznie więcej widzów niż pay-per-view. Wielu użytkowników sieci podchodzi bowiem alergicznie do wszystkiego, co jest płatne.
Źródło: Mashable
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.