Amazon zajmie się sprzedażą alkoholu

Amazon, jeden z największych sklepów w globalnej sieci, po raz kolejny zapowiedział wejście w branżę alkoholową. Firma chce sprzedawać od początku października wina.

Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się w marcu 2008 roku. Wtedy serwis internetowy dziennika „Financial Times” doniósł o prowadzonej przez Amazon rekrutacji specjalistów od alkoholowego rynku. W czwartek przedstawiciele sklepu oficjalnie potwierdzili, że za kilka tygodni rozpoczną sprzedaż win.

Początkowo oferta będzie skierowana wyłącznie do amerykańskich klientów. Dodatkowo dostęp do usługi otrzymają mieszkańcy zaledwie 26 stanów. Regulacje prawne w pozostałych 24 skutecznie odstraszyły handlowego potentata.

Amazon współpracuje obecnie z firmą doradczą New Vine Logistics. Celem jest wypracowanie mechanizmu, który z jednej strony respektowałby lokalne przepisy, a drugiej umożliwiłby sprzedaż alkoholi wszystkim Amerykanom.

Według Stonebridge Research Group konsumpcja wina w USA szybko rośnie. Roczna sprzedaż przekroczyła już 30 miliardów dolarów. Tylko 7% wygenerowały transakcje online. Amazon już w 1999 roku próbował wejść w branżę alkoholową – za 30 mln USD kupił serwis Wineshopper.com. Witrynę zamknięto jednak po roku.

Źródło: TechCrunch

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top