W dniu 10 czerwca 2005 podpisana została umowa pomiędzy ARBOmedia A.G. a właścicielem firmy Q-NET Polska Sp. z o.o. , firmą KONARIKA Ltd. Na mocy umowy ARBOmedia stała się 100% właścicielem sieci Q-NET. W najbliższym czasie witryny zrzeszone w sieci Q-NET zostaną zintegrowane ze strukturą ARBOmedia. Połączony potencjał obydwu podmiotów wynosi ok. 7 mln Unikalnych Użytkowników, tym samym pod względem zasięgu stawia ARBOmedia Polska na trzecim miejscu na polskim rynku reklamy online [wg Megapanel PBI/Gemius 2005.02].
Po połączeniu ARBOmedia reprezentuje ponad 240 witryn internetowych, które generują 400 mln odsłon. Ponadto w połączonym portfolio 59 to witryny duże, odwiedzane miesięcznie przez ponad 100 tys. unikalnych użytkowników każda. Sieć obejmuje zasięgiem blisko 75% wszystkich Internatów w Polsce.
'Od trzech lat następuje dynamiczny rozwój naszego polskiego oddziału. W sytuacji kiedy rynek jest już nasycony, przejęcie to naturalny etap dalszego rozwoju. Internet w Polsce rozwija się najszybciej, wśród wszystkich krajów w regionie, dlatego rynek ten jest dla nas bardzo ważny. Kupno firmy Q-NET pozwoli nam odegrać na nim jeszcze większą rolę’ twierdzi Bronislav Kvasnicka COO ARBOmedia A.G.
'Cały dotychczasowy zespół Q-NET znajdzie się w nowej strukturze. Po połączeniu dział Internetu tworzyć będzie 14 osób. Integracja działów sprzedaży umożliwi nam intensywniej i efektywniej docierać do coraz większej liczby klientów, zainteresowanych reklamą w Internecie. Nasz cel nadrzędny to skuteczne działanie na rzecz reprezentowanych przez nas wydawców’ powiedział Marcin Woźniak, dyrektor zarządzający ARBOmedia Polska.
Witryny sieci Q-NET stanową ważne dopełnienie portfolio ARBOmedia. Na uwagę zasługują przede wszystkim markowe witryny biznesowe: gazetaprawna.pl, biznesnet.pl, egospodarka.pl, biznespolska.pl nowoczesnafirma.pl, e-prawnik.pl podatki.pl. Serwisy te docierają do kadr zarządzających w firmach i właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Wspólny 'nowy’ zasięg to ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Drugą silną grupę w połączonej strukturze stanowią witryny rozrywkowe. Są to serwisy muzyczne: cgm.com.pl, muzyka.pl, clubzone.pl, musiq.pl, hip-hop.pl, rumor.pl, muza.net.pl; serwisy filmowe: filmweb.pl i szorty.pl; czy tez serwisy dotyczące gier komputerowych i gier online: gry-online.pl, FPP.pl, miniclip.com, aktivgry.pl, gryonline.org, games.pl, o zasięgu przekraczającym 4,6 mln użytkowników.
'Poprzez połączenie potencjału dwóch sieci, jesteśmy w stanie zaoferować naszym Klientom propozycje nowe, ciekawsze, lepsze jakościowo i zasięgowo. Już w najbliższym czasie planujemy zaprezentować produkty, które z jednej strony w pełni wykorzystają siłę wszystkich reprezentowanych przez nas serwisów, z drugiej strony stanowić będą alternatywę dla produktów portali. Ponadto nowe serwisy w naszym portfolio dają nam większe możliwości w kreowaniu niestandardowych ofert sponsoringowych oraz zwiększają zasięg dla emisji form reklamowych dostępnych tylko w ARBOmedia.’ deklaruje Bartosz Drozdowski, dyrektor sprzedaży i marketingu ARBOmedia Polska
'Decyzja o wyborze potencjalnego partnera była wyjątkowo trudna. Postawiliśmy jednakże na niezależność, duże doświadczenie oraz multimediowość wśród oferowanych usług. Jednomyślnie zadecydowaliśmy o podpisaniu umowy z firmą ARBOmedia. Naszym podstawowym celem było zapewnienie wszystkim partnerom/serwisom współpracującym z Q-NET jak najlepszych przychodów z reklam. Dążyliśmy do tego, aby witryny te funkcjonowały w ramach całkowicie niezależnej struktury. Tym samym jesteśmy przekonani, że przekształcone ARBOmedia Polska otworzy przed witrynami Q-NET nowe możliwości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Dołożymy wszelkich starań, aby nowy zespół ARBOmedia zapewnił swoim obecnym oraz nowym partnerom jak najlepsze warunki współpracy.’ powiedziała Karolina Kuczera, dyrektor zarządzający firmy Q-NET.
Przejęcie firmy Q-NET zostało bardzo pozytywnie odebrane przez inwestorów. Kurs akcje ARBOmedia A.G. na giełdzie we Frankfurcie wzrósł o 23%.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.