Analitycy platformy BaseLinker– systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, przeprowadzili najnowszy odczyt BaseLinker Index. We wrześniu 2023 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 121 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część polskiego e-commerce.

Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienie do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Wrześniowy BaseLinker Index jest niższy niż w sierpniu – przed miesiącem wynosił on 125 pkt. Zdaniem analityków BaseLinkera, wynika to jednak z typowych sezonowych fluktuacji, a nie pogarszania się nastrojów w polskim e-handlu. Przed rokiem, we wrześniu 2023 r. wartość indeksu wynosiła bowiem 115 pkt.
Z danych zagregowanych w BaseLinker Index wynika, że we wrześniu 2023 r. firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 5,1 proc. (rok do roku), powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 3,4 proc., a średnia wartość koszyka wzrosła o 1,4 proc. Względem sierpnia br. sprzedaż była natomiast mniejsza o 2,7 proc. Na ten spadek złożyła się malejąca liczba zamówień, a także minimalnie mniejsza wartość, która spadła – ze 195,5 zł do 195,0 zł.
– Spadek wskaźnika BaseLinker Indeks we wrześniu nie jest zaskoczeniem. Słabsze dane wrześniowe w porównaniu z sierpniem w dużej mierze są po prostu wynikiem tego, że miesiąc jest krótszy oraz we wrześniu mieliśmy nadzwyczaj dużo piątków i sobót które są bardzo słabymi dniami dla e-commerce. Sprzedaż ecommerce w sobote jest niemal o połowę niższa niż w dni robocze. – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker. – Z kolei w górę nasz rodzimy e-commerce znów ciągnie sprzedaż cross-border.
Z wyliczeń analityków BaseLinkera wynika, że sprzedaż prowadzona przez rodzime e-sklepy za granicę w porównaniu do września 2022 r. wzrosła aż o 18.5 proc. Jest to kolejny już z rzędu bardzo duży wzrost. Sprzedaż cross-border rośnie bowiem ponad siedmiokrotnie szybciej niż ta krajowa – notująca wzrost tylko na poziomie 2,7 proc.
– Po raz kolejny obserwujemy skrócenie i intensyfikację sezonu zakupowego – BTS (Back to School) zaczął się później niż zwykle, dzięki czemu duża część września była nadal bardzo intensywna dla całej branży. Ten trend obserwujemy już od ponad roku w przypadku największych sezonów takich jak Black Week, Święta Bożego Narodzenia, czy Dzień Dziecka, co sugeruje, że szczyt sezonu w czwartym kwartale będzie jeszcze krótszy i bardziej intensywny niż przed rokiem – komentuje Mirek Drab, dyrektor marketplace Empiku. – Cieszą bardzo dynamiczne wzrosty sprzedaży cross-boarder – blisko 20 proc. wzrosty robią wrażenie i pokazują, że nasz rodzimy eCommerce jest coraz bardziej konkurencyjny i coraz więcej polskich sprzedawców podejmuje to wyzwanie.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.