Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. We wrześniu 2024 roku wskaźnik kondycji polskiego e-commerce osiągnął poziom 151 punktów. Indeks ten opiera się na danych sprzedażowych pochodzących od 3 tysięcy firm korzystających z platformy BaseLinker, które odpowiadają za znaczną część obrotów w polskim e-commerce. Wartość bazowa indeksu, wynosząca 100 punktów, została ustalona na podstawie danych ze stycznia 2022 roku. Wrześniowy odczyt jest wyższy niż w sierpniu 2024 roku, kiedy to indeks wynosił 143 punkty.
Analiza wzrostu sprzedaży
Z danych zagregowanych w BaseLinker Index wynika, że we wrześniu 2024 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, firmy objęte indeksem zwiększyły poziom sprzedaży o 24,2%. Liczba transakcji wzrosła o 22%, a średnia wartość koszyka zwiększyła się o 1,8%, osiągając 198,4 zł. Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker, zauważa: „Wrześniowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym aż o 24,2 proc. Wrzesień był mocnym miesiącem, gdzie widzieliśmy zdecydowane odbicie po wakacjach, kiedy przecież i tak obserwowaliśmy wysokie wyniki w porównaniu z pierwszą połową roku. Największe wzrosty zanotowaliśmy w takich kategoriach jak ‘zdrowie’ i ‘uroda’ oraz ‘supermarket’.”
Sprzedaż krajowa i cross-border
Lorna Dunne, Szefowa Działu Sprzedaży Międzynarodowej dla Sprzedawców UE w eBay, dodaje: „Wrzesień stał wzrostami w e-commerce, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż na polskim rynku, jak i cross-border, który nas szczególnie cieszy w kontekście polskich sprzedawców na eBay – ich aktywność w tym segmencie jest wyższa od europejskiej średniej. Do końca roku spodziewamy się kolejnych wzrostów. Sprzedaż w czwartym kwartale zawsze jest najwyższa.”
Rozwój sprzedaży na rynkach bałtyckich i w Finlandii
Jakub Stefański, Head of Marketplace z Grupy PHH, podkreśla znaczący wzrost sprzedaży cross-border z Polski do krajów bałtyckich i Finlandii na platformach Grupy PiguHobbyHall: „Sprzedaż cross-border z Polski do krajów Bałtyckich i Finlandii na platformach Grupy PiguHobbyHall urosła we wrześniu 2024 rok do roku 2.5-krotnie. Widzimy znaczący wzrost aktywności sprzedawców, którzy przygotowują się do peaku w czwartym kwartale. Największa poprawa oferty jest widoczna w liczbie i jakości atrakcyjnych promocji, jak i ponad 2-krotnie większym asortymencie w usłudze Fulfilment By Pigu.”
Podsumowując, wrzesień 2024 roku przyniósł znaczące wzrosty w polskim e-commerce, zarówno na rynku krajowym, jak i w sprzedaży międzynarodowej. Oczekuje się, że trend wzrostowy utrzyma się do końca roku, szczególnie w czwartym kwartale, który tradycyjnie charakteryzuje się najwyższą sprzedażą.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.