W kolejnym artykule z cyklu „Biznes z Chinami” zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi kontroli samego produktu jak i towaru. Na jakie elementy zwrócić uwagę, żeby otrzymać towar spełniający nasze oczekiwania.
Istnieje wiele firm, które wyspecjalizowały się w sprawdzaniu wiarygodności chińskich producentów oraz kontroli procesu produkcji. Ich usługi cieszą się zainteresowaniem wśród importerów. Bo – dając odpowiedź na pytanie zadane w tytule – by otrzymać dokładnie taki towar, jaki został zamówiony, po prostu warto z nich korzystać.
W dobie szybkiego handlu najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy firma, z którą chcemy nawiązać współpracę faktycznie istnieje i będzie w stanie zrealizować zamówienie, jest skontrolowanie jej na miejscu przez zewnętrznego inspektora.
[pullquote type=”right”]Kontaktując się z firmą kontrolującą warto upewnić się, że inspektor ma doświadczenie w konkretnej branży [/pullquote]Możliwość kontroli istnieje na każdym kolejnym etapie produkcji. Nie jest to tania usługa.Najprostsza wizja lokalna, potwierdzająca wiarygodność dostawcy to koszt kilkuset złotych, bardziej skomplikowana kontrola kosztuje od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Do opłaty za sam proces sprawdzania produktów na ogół dolicza się dojazd inspektora do fabryki i ewentualny nocleg.
Trzeba przekalkulować, na jakim etapie kontrola jest niezbędna, by całe przedsięwzięcie było sensowne i opłacalne. Tak czy inaczej, dla niewielkiej firmy zewnętrzna usługa wychodzi zwykle taniej niż utrzymywanie w Chinach własnego człowieka czy podróż do Chin i osobiste nadzorowanie produkcji na miejscu. Kontaktując się z firmą kontrolującą warto upewnić się, że inspektor ma doświadczenie w konkretnej branży – budowlanej, spożywczej, elektronicznej itp. Po kontroli należy wymagać szczegółowego raportu z dokumentacją fotograficzną, ewentualnie dołączonymi próbkami.
Standardowe rodzaje kontroli są następujące:
- audyt dostawcy – tu sprawdza się wiarygodność firmy (czy istnieje, czy jest zarejestrowana, a także jej wyposażenie, możliwości produkcyjne, licencje, dokumentację itp.).
- kontrola przed produkcją, podczas której sprawdza się, czy materiały użyte do produkcji są odpowiedniej jakości i są zgodne ze specyfikacją zamówienia. Jeśli wszystko jest w porządku, ruszamy z produkcją.
- kontrola w trakcie produkcji – przeprowadza się ją zwykle, gdy 20-30 procent partii jest gotowe. Tu sprawdza się, czy do produkcji używane są odpowiednie surowce, a nie np. ich tańsze zamienniki, czy ilość i jakość produktów odpowiada zamówieniu, a także na jakim etapie jest realizowane zamówienie. Na tym etapie wprowadzanie zmian i poprawek jest stosunkowo mało czasochłonne. Przy dużych zamówieniach lub gdy proces produkcji jest skomplikowany, kontrole można powtórzyć na kilku etapach produkcji.
- kontrola przed wysyłką – to najczęściej wybierany przez importerów typ kontroli. Sprawdza się wyprodukowane już, gotowe do wysłania produkty pod względem ich ilości i jakości. Można wybrać opcję sprawdzenia całości towaru lub losowo wybranych produktów.
- kontrola załadunku kontenera – tu już nie sprawdza się samego towaru, ale jego prawidłowe załadowanie do kontenera, zabezpieczenie przed podmianą zawartości, zabezpieczenie na czas transportu itp.
- analiza laboratoryjna – przydaje się do sprawdzania takich produktów jak: artykuły spożywcze, zabawki, sprzęt AGD, tekstylia, obuwie i innych, które muszą spełniać szczególnie restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa zgodne z dyrektywami Unii Europejskiej.
Autor: Piotr Burzyński
Właściciel firmy „Importuj z Nami” specjalizującej się w kompleksowej obsłudze importu towarów z państw azjatyckich, przede wszystkim z Chin.
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY Z CYKLU:
- Zanim złożysz zamówienie w fabryce
- Dropshipping – co to jest?
- Import z pośrednikiem czy samodzielnie?
- Kultura – co trzeba wiedzieć
- Jak kultura wpływa na biznes?
- Kontrola fabryki i towaru
- Transport z Chin – na co się zdecydować?
Wpisy promowane
- Zwiększenie zainteresowania poprzez reklamę cyfrową. Kiedy warto zdecydować się na ekran reklamowy?Zaistnienie w świadomości klientów to najważniejsze zadanie marketingowców promujących daną firmę. Budowanie popularności powinno odbywać się etapami, przy wykorzystaniu różnych środków przekazu. Jedną z ...
- Zadbaj o wizerunek firmy. Przydatne strategie biznesoweDziś bez odpowiedniego image’u daleko nie zajdziemy w biznesie. Coraz więcej osób dokonuje swych wyborów w oparciu o trendy i ...
Wydarzenia
IT w Służbie Zdrowia
09.02.2023
Fundamenty biznesu online [program rozwojowy dla przedsiębiorczych kobiet]
10.02.2023
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Ten Square Games zwiększa swoje zaangażowanie w krakowskie studio GamestureTen Square Games S.A. zwiększa swój udział w spółce Gamesture z 25% do 37%. Finansowanie o wartości 2,7 miliona dolarów pozwoli na zwiększenie intensywności działań ...
- Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesuOd początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 ...
- DRAGO entertainment planuje skup akcji własnych25 stycznia br. DRAGO entertainment zwołało Walne Zgromadzenie. W porządku obrad zaplanowano program motywacyjny dla pracowników oraz skup akcji własnych ...
- Vivid Games – przychody w 2022 to ponad 37 mln złVivid Games skupia się obecnie na rozwoju Real Boxing 2 i gier z uniwersum Eroblast. Spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.