Polski rynek w dynamicznym tempie wypełnia się nowymi dostawcami usług i produktów. W samym roku 2013 w KRS zarejestrowano 316 tysięcy nowych spółek, a w CEiDG pojawiło się nieco ponad 350 tysięcy nowych firm.
W czerwcu br. działalność rozpoczęło prawie 32 tysiące firm. Niezależnie od profilu działalności organizacje każdego dnia stają w walce o konkurencyjność i zaufanie klientów. Kto zwycięży w tej batalii? Ten, kto postawi na dialog. Niezwykle cenną umiejętnością w biznesie jest zarządzanie bazą kontaktów i relacjami. Referencje klientów oraz poparcie partnerów biznesowych są unikatowym aktywem każdej organizacji decydującym o jej rozpoznawalności, prestiżu, a w rezultacie przyczyniającym się do wzrostu dochodowości.
Najwięksi biznesowi potentaci swój sukces opierają na referencjach i sieci kontaktów. Zanim zatem przystąpimy do realizacji wielkobudżetowych kampanii marketingowych, powinniśmy poszukać ambasadorów naszej marki.
Według badania przeprowadzonego przez Synergian.pl, tylko w pierwszym kwartale 2014 roku co trzeci Polak skorzystał przynajmniej raz z polecenia przed wyborem dostawcy. Jak wynika z badania, Polacy coraz chętniej korzystają z mechanizmu udzielania rekomendacji. Pozytywne opinie zadowolonych konsumentów są źródłem wartościowych i ciekawych kontraktów oraz sprawiają, że informacja o naszej firmie rozprzestrzenia się wirusowo.
Jak zatem zdobywać poparcie? Proces budowania i ekspansji sieci kontaktów powinien być jednym z fundamentalnych celów strategicznych każdej organizacji. Proces ten powinien obejmować nie tylko odbiorców produktów i usług, ale również partnerów biznesowych. Obsługa tych pierwszych powinna być kompleksowa, nie ograniczająca się jedynie do momentu sfinalizowania umowy. Powinna obejmować ocenę jakości wykonania usługi i upewnienie się, że oczekiwania klienta zostały zrealizowane. Dbałość o wysoką jakość usługi i zadowolenie drugiej strony świadczą o naszym profesjonalnym podejściu do biznesu. Dzięki dobrej relacji z klientem organizacja w naturalny sposób może pozyskać referencje i pozytywną opinię w branży. W sieci kontaktów istotną rolę odrywają także partnerzy biznesowi. Networking, wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń oraz wspólna realizacja projektów są w wielu przypadkach źródłem innowacyjnych przedsięwzięć przyczyniających się do zdobywania nowych rynków, także zagranicznych.
Należy pamiętać, by proces pozyskania rekomendacji realizować w sposób regularny, skoncentrowany na rzeczywistych potrzebach klientów i wartości współpracy z partnerami. Budowa opinii publicznej jest działaniem długofalowym i wymagającym czasu, jednak efektem tego działania będzie zysk oraz umocowana pozycja organizacji.
Autor: Neo Fusion
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!