Polski rynek w dynamicznym tempie wypełnia się nowymi dostawcami usług i produktów. W samym roku 2013 w KRS zarejestrowano 316 tysięcy nowych spółek, a w CEiDG pojawiło się nieco ponad 350 tysięcy nowych firm.
W czerwcu br. działalność rozpoczęło prawie 32 tysiące firm. Niezależnie od profilu działalności organizacje każdego dnia stają w walce o konkurencyjność i zaufanie klientów. Kto zwycięży w tej batalii? Ten, kto postawi na dialog. Niezwykle cenną umiejętnością w biznesie jest zarządzanie bazą kontaktów i relacjami. Referencje klientów oraz poparcie partnerów biznesowych są unikatowym aktywem każdej organizacji decydującym o jej rozpoznawalności, prestiżu, a w rezultacie przyczyniającym się do wzrostu dochodowości.
Najwięksi biznesowi potentaci swój sukces opierają na referencjach i sieci kontaktów. Zanim zatem przystąpimy do realizacji wielkobudżetowych kampanii marketingowych, powinniśmy poszukać ambasadorów naszej marki.
Według badania przeprowadzonego przez Synergian.pl, tylko w pierwszym kwartale 2014 roku co trzeci Polak skorzystał przynajmniej raz z polecenia przed wyborem dostawcy. Jak wynika z badania, Polacy coraz chętniej korzystają z mechanizmu udzielania rekomendacji. Pozytywne opinie zadowolonych konsumentów są źródłem wartościowych i ciekawych kontraktów oraz sprawiają, że informacja o naszej firmie rozprzestrzenia się wirusowo.
Jak zatem zdobywać poparcie? Proces budowania i ekspansji sieci kontaktów powinien być jednym z fundamentalnych celów strategicznych każdej organizacji. Proces ten powinien obejmować nie tylko odbiorców produktów i usług, ale również partnerów biznesowych. Obsługa tych pierwszych powinna być kompleksowa, nie ograniczająca się jedynie do momentu sfinalizowania umowy. Powinna obejmować ocenę jakości wykonania usługi i upewnienie się, że oczekiwania klienta zostały zrealizowane. Dbałość o wysoką jakość usługi i zadowolenie drugiej strony świadczą o naszym profesjonalnym podejściu do biznesu. Dzięki dobrej relacji z klientem organizacja w naturalny sposób może pozyskać referencje i pozytywną opinię w branży. W sieci kontaktów istotną rolę odrywają także partnerzy biznesowi. Networking, wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń oraz wspólna realizacja projektów są w wielu przypadkach źródłem innowacyjnych przedsięwzięć przyczyniających się do zdobywania nowych rynków, także zagranicznych.
Należy pamiętać, by proces pozyskania rekomendacji realizować w sposób regularny, skoncentrowany na rzeczywistych potrzebach klientów i wartości współpracy z partnerami. Budowa opinii publicznej jest działaniem długofalowym i wymagającym czasu, jednak efektem tego działania będzie zysk oraz umocowana pozycja organizacji.
Autor: Neo Fusion
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!