W zeszłym roku Booksy połączyło się z głównym konkurentem w Polsce i zdobyło prawie 50 mln zł od inwestorów, teraz rozpoczyna współpracę z L’Oréal Polska i współtworzy globalny program Appointments on Facebook jako jedna z pierwszych czterech firm na świecie.
Twórcy Booksy, polskiej platformy online do umawiania wizyt u fryzjera i kosmetyczki, od samego początku działają mają ambitne cele. Stefan Batory i Konrad Howard zaczynali od wprowadzenia jej w Stanach Zjednoczonych. Założyli, że po zdobyciu rozpoznawalności w USA wejście do kolejnych krajów będzie łatwiejsze. Cztery lata od startu zarządzana przez nich spółka ma biura również w Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA, Hiszpanii i Polsce. Ich biznes w kraju nad Wisłą właśnie osiągnął rentowność i wkracza w kolejną fazę rozwoju.
Zakładamy, że za trzy lata co czwarty mieszkaniec dużego polskiego miasta będzie korzystał z Booksy do rezerwowania usług z branży urody. Już teraz niemal 15% mieszkańców Wrocławia i 10% mieszkańców Warszawy sięgnęło po Booksy. Polacy pokochali zamawianie online jedzenia czy transportu, teraz pora dotrzeć szeroko do odbiorców innych usług – mówi Stefan Batory, CEO Booksy.
Zannualizowana wartość transakcji na platformie Booksy (nazywana również GMV) w maju 2019 wyniosła 300 mln zł, co oznacza 2,5-krotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody pochodzące z płatnego promowania salonów na platformie są natomiast ponad 5 razy wyższe niż przed rokiem.
Szeroki zasięg w kraju Booksy zbudowało m.in. dzięki przejęciu innego dużego gracza oferującego rezerwacje online i płatne promowanie – Lavito. W ubiegłym roku spółki połączyły zespoły specjalistów, kadry zarządzające oraz bazy klientów.
Sukces Booksy na rodzimym rynku dodatkowo przypieczętowało nawiązane w maju tego roku partnerstwo z marką L’Oréal Professionnel mającą sieć prawie 900 Salonów Expert w całej Polsce.
Cieszymy się, że możemy zaproponować naszym partnerom biznesowym i ich klientom dostęp do innowacyjnej aplikacji Booksy. Salony Expert współpracujące z L’Oréal Professionnel dzięki Booksy mogą w łatwy i szybki sposób zarządzać kalendarzem wizyt klientów – wszystko, zgodnie z aktualnymi trendami, odbywa się za pośrednictwem aplikacji – mówi Dorota Chociszewska, dyrektor marki L’Oréal Professionnel HUB L’Oréal Poland & Baltic.
Równie dynamicznie co na rodzimym rynku firma rozwija się także poza nim. Technologia stojąca za platformą rezerwacyjną oraz jej zasięg przyciągnęły do polskiego Booksy światowych gigantów takich jak Google, Yelp, Instagram czy Facebook. Ten ostatni zaprosił polską spółkę do współtworzenia nowej usługi dostępnej od 17 maja br. Appointments on Facebook umożliwia rezerwację wizyt w salonach i gabinetach przez stronę biznesową na Facebooku. Platforma wybrała do współpracy nad budowaniem i rozwijaniem tej funkcji jedynie cztery firmy na świecie, wśród nich Booksy.
Między innymi dzięki takim partnerstwom w kwietniu br. przez Booksy umówiono ponad 2 mln wizyt o zannualizowanej wartości ponad 620 milionów dolarów. To ponad 2 razy więcej niż w poprzednim roku. Z aplikacji Booksy globalnie skorzystało już 4,2 miliony użytkowników. Biorąc pod uwagę miesięczną liczbę użytkowników w Stanach Zjednoczonych Booksy ma już 20% zasięgu Ubera i 25% Airbnb.
Za tymi wynikami stoją managerowie Booksy, którzy wcześniej pracowali na sukcesy dużych, międzynarodowych firm. Globalny zespół zarządzający z siedzibą w San Francisco ostatnio wzmocnił się o kolejne doświadczone osoby. W kwietniu dołączyła do niego Jenny Feinberg, która jako VP Marketplace rozwija w Booksy usługi pozyskiwania nowych klientów dla salonów. Jenny wcześniej odpowiadała za rozwój produktu i marketing w Amazon oraz Zillow. W maju szeregi Booksy zasilił z kolei Hindol Datta, który jako VP Finance pozyskuje fundusze na rozwój spółki oraz zarządza jej finansami. Hindol wcześniej pełnił rolę CFO w firmie Atari oraz Singularity University.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.