Z najnowszego raportu przygotowanego przez TNS Media Intelligence we współpracy z serwisem eMarketer wynika, że producenci samochodów coraz chętniej wykorzystują internet jako kanał promocji swoich produktów.
W latach 2005-2007 wydatki na reklamę aut w gazetach spadły o 53%. Tygodniki i miesięczniki odnotowały 15% spadek. Koszty promocji online wzrosły w tym samym czasie o 119% – do 610 milionów dolarów (tylko banery, bez reklamy w wyszukiwarkach i wideo). Nadal nieźle trzyma się telewizja, która straciła 700 mln (spadek z 6,7 mld do 6 mld).
Mimo szybkiego wzrostu wszystkie wydatki na promocję w sieci za 2007 ledwo przekroczyły reklamowy budżet telewizyjny samego tylko General Motors. GM zwiększył wydatki na internet o 78% (lata 2006 – 2007). Ford o 65%, Chrysler o 41%. Ale udział WWW we wszystkich kosztach promocji osiągnął raptem 6,5%.
Bardziej zachęcających danych dostarczył BIGresearch. Przeanalizował budżety reklamowe GM, Forda i Toyoty. Wyszło na jaw, że 40% budżetów reklamowych (tyle mniej więcej przeznaczono na telewizję) miało wpływ na zakupową decyzję raptem 18% ankietowanych klientów. Sieć (tylko 2,8-3,9% udziałów w przypadku tych trzech firm) była najważniejsza dla aż 8,5%.
Według comScore GM, Toyota i Ford opanowały łącznie 80% rynku internetowej reklamy samochodowej.
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.