Branża motoryzacyjna odkrywa internet

Z najnowszego raportu przygotowanego przez TNS Media Intelligence we współpracy z serwisem eMarketer wynika, że producenci samochodów coraz chętniej wykorzystują internet jako kanał promocji swoich produktów.
W latach 2005-2007 wydatki na reklamę aut w gazetach spadły o 53%. Tygodniki i miesięczniki odnotowały 15% spadek. Koszty promocji online wzrosły w tym samym czasie o 119% – do 610 milionów dolarów (tylko banery, bez reklamy w wyszukiwarkach i wideo). Nadal nieźle trzyma się telewizja, która straciła 700 mln (spadek z 6,7 mld do 6 mld).

Branża motoryzacyjna odkrywa internet 1

Mimo szybkiego wzrostu wszystkie wydatki na promocję w sieci za 2007 ledwo przekroczyły reklamowy budżet telewizyjny samego tylko General Motors. GM zwiększył wydatki na internet o 78% (lata 2006 – 2007). Ford o 65%, Chrysler o 41%. Ale udział WWW we wszystkich kosztach promocji osiągnął raptem 6,5%.

Bardziej zachęcających danych dostarczył BIGresearch. Przeanalizował budżety reklamowe GM, Forda i Toyoty. Wyszło na jaw, że 40% budżetów reklamowych (tyle mniej więcej przeznaczono na telewizję) miało wpływ na zakupową decyzję raptem 18% ankietowanych klientów. Sieć (tylko 2,8-3,9% udziałów w przypadku tych trzech firm) była najważniejsza dla aż 8,5%.

Branża motoryzacyjna odkrywa internet 2

Według comScore GM, Toyota i Ford opanowały łącznie 80% rynku internetowej reklamy samochodowej.

Branża motoryzacyjna odkrywa internet 3

Źródło: eMarketer

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top