Z najnowszego raportu przygotowanego przez TNS Media Intelligence we współpracy z serwisem eMarketer wynika, że producenci samochodów coraz chętniej wykorzystują internet jako kanał promocji swoich produktów.
W latach 2005-2007 wydatki na reklamę aut w gazetach spadły o 53%. Tygodniki i miesięczniki odnotowały 15% spadek. Koszty promocji online wzrosły w tym samym czasie o 119% – do 610 milionów dolarów (tylko banery, bez reklamy w wyszukiwarkach i wideo). Nadal nieźle trzyma się telewizja, która straciła 700 mln (spadek z 6,7 mld do 6 mld).
Mimo szybkiego wzrostu wszystkie wydatki na promocję w sieci za 2007 ledwo przekroczyły reklamowy budżet telewizyjny samego tylko General Motors. GM zwiększył wydatki na internet o 78% (lata 2006 – 2007). Ford o 65%, Chrysler o 41%. Ale udział WWW we wszystkich kosztach promocji osiągnął raptem 6,5%.
Bardziej zachęcających danych dostarczył BIGresearch. Przeanalizował budżety reklamowe GM, Forda i Toyoty. Wyszło na jaw, że 40% budżetów reklamowych (tyle mniej więcej przeznaczono na telewizję) miało wpływ na zakupową decyzję raptem 18% ankietowanych klientów. Sieć (tylko 2,8-3,9% udziałów w przypadku tych trzech firm) była najważniejsza dla aż 8,5%.
Według comScore GM, Toyota i Ford opanowały łącznie 80% rynku internetowej reklamy samochodowej.
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!