CityVille bije rekordy popularności – sześć milionów graczy w osiem dni

Opublikowano: 13 grudnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Najnowsza produkcja firmy Zynga – gra CityVille – bije rekordy popularności. W ciągu pierwszych 24 godzin zyskała 300 tys. użytkowników; po pierwszym tygodniu – trzy miliony. Obecnie – nieco ponad osiem dni od premiery – ma ok. sześciu milionów graczy.

CityVille to stworzona z myślą o Facebooku gra, której użytkownicy budują wirtualne miasto. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Wystarczyły 24 godziny by z aplikacją swój wolny czas spędzało 300 tys. osób, budując przy tym 2,7 mln mieszkań, 500 tys. piekarń i pięć mln odcinków dróg.

CityVille bije rekordy popularności - sześć milionów graczy w osiem dni 1Obecnie, w osiem dni od premiery, nowa produkcja firmy Zynga ma ok. sześciu milionów graczy. To najlepszy start w historii spółki. Poprzedniej grze dewelopera – FrontierVille – uzyskanie takiego wyniku zajęło cztery razy dłużej (32 dni). Najbardziej znanej – FarmVille – pięć razy (46 dni).

Sukces gry można tłumaczyć nie tylko popularnością marki Zynga oraz jej poprzednich produkcji. To pierwsza gra firmy, która od dnia premiery dostępna była w pięciu językach (angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim). Podejmowane były również intensywne akcje promocyjne.

Sukces CityVille wpisuje się w szerszy rozwój gier społecznościowych i ich marketingowy potencjał. Dostrzega to Facebook, który rozwija swój dział odpowiedzialny za tego typu rozrywkę. Grając w gry tworzone dla serwisów społecznościowych warto jednak pamiętać o własnym bezpieczeństwie.

Źródła: Zynga, TechCrunch

Dawid ZarazińskiCityVille bije rekordy popularności – sześć milionów graczy w osiem dni

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.