Czytnik RSS od Wirtualnej Polski

Opublikowano: 3 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Wirtualna Polska uruchamia innowacyjny czytnik WebRSS – mechanizm umożliwiający łatwą i szybką prezentację najnowszych artykułów publikowanych w serwisach Wirtualnej Polski. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce zrealizowane na tak dużą skalę.

Panel WebRSS, którego działanie opiera się na targetowaniu behawioralnym, pojawia się po prawej stronie przeglądarki i zawiera linki do artykułów, którymi internauta może być potencjalnie zainteresowany. W panelu istnieje również możliwość zamieszczania reklam – tekstowych bądź graficznych, za każdym razem jednak wyświetlanych kontekstowo.

„Po sukcesie uruchomionego przez nas w ubiegłym roku targetowania behawioralnego, postanowiliśmy oddać reklamodawcom kolejne narzędzie z tej kategorii.” – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży. „Reklama w czytniku WebRSS ma ogromny potencjał. Po pierwsze mechanizm ten jest narzędziem, który „ułatwia życie” internautom: automatycznie bowiem wyświetla treści, którymi użytkownik jest zainteresowany. Po drugie, reklama w panelu WebRSS emitowana jest kontekstowo. Użytkownik nie odbiera więc jej jako czegoś niepożądanego, nie ma poczucia, że taka reklama w czymś mu przeszkadza.” – dodaje Joanna Pawlak.
Co to jest WebRSS?
WebRSS jest mechanizmem, który pozwala w łatwy sposób poinformować internautę 
o najnowszych artykułach pojawiających się w serwisach WP. Do dyspozycji użytkownika są newsy z dwudziestu najpopularniejszych serwisów Wirtualnej Polski. Kanał WebRSS, 
w postaci niewielkiego panelu, towarzyszy użytkownikowi na ponad 80 najczęściej odwiedzanych przez niego serwisach WP. Dzięki temu internauta nie musi wyszukiwać najciekawszych informacji w sieci, WP zrobi to za niego.

„Uruchomione przez nas rozwiązanie korzysta z systemu behawioralnego, dzięki czemu wiadomości z danej kategorii tematycznej trafiają do osób, które są nimi najbardziej zainteresowane. Zastosowany capping pozwala prezentować tylko aktualny kontent, którym dysponuje WP.” – mówi Paweł Karaszewski, odpowiedzialny za technologię systemu reklamowego w WP – „Co ważne, WebRSS to również ciekawe rozwiązanie dla reklamodawców. W wyświetlanym panelu istnieje bowiem możliwość emisji dostosowanych do niego form reklamowych.” – dodaje Karaszewski.

Link reklamowy wyświetlany jest jako ostatni z listy. W czytniku WebRSS możliwa jest także emisja reklamy graficznej – pojawia się ona w postaci boksu na dole panelu. Mechanizm WebRSS posiada ponadto wszystkie możliwości targetowania dostępne w systemie reklamowym WP, stąd może być również targetowany geograficznie.

Jak działa WebRSS?
WebRSS to wyjątkowo łatwy w użytkowaniu mechanizm. Działa w następujący sposób:
serwis WP udostępnia kanały RSS;
czytnik WebRSS wysyła żądanie pobrania treści RSS do serwisu WP na podstawie charakterystyki użytkownika z systemu behawioralnego;
następuje pobranie reklamy dla kanału RSS i wyświetlenie treści użytkownikowi.

Jak używać WebRSS?
Aby korzystać z czytnika WebRSS, użytkownik nie musi nic instalować ani konfigurować. WebRSS dostępny jest od razu, pojawia się po prawej stronie okna przeglądarki, na marginesie, jako panel z linkami kierującymi do najnowszych artykułów w obrębie całej WP.

Jak obsługiwać WebRSS?
W każdej chwili internauta może zamknąć lub zminimalizować WebRSS. Przy minimalizacji będzie on widoczny jako mały przycisk, który w każdej chwili można kliknąć, aby przywrócić panel do tradycyjnego rozmiaru. Po zamknięciu czytnika WebRSS użytkownik nie będzie go więcej otrzymywać w trakcie aktualnej wizyty w portalu.

Sylwester KozakCzytnik RSS od Wirtualnej Polski

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.