Z każdym dniem portale społecznościowe zyskują coraz większą popularność. Najnowsze badania wskazują, że ponad ¼ internautów zapoznając się z informacjami pojawiającymi na serwisach tego typu, najbardziej ufa znajomym blogerom. Z kolei najmniejszym zaufaniem cieszą się krótkie newsy umieszczane przez nieznajomych na mikroblogach takich jak Twitter czy Blip – wierzy im jedynie co dwudziesty internauta.
O dużej sile portali społecznościowych mogą świadczyć najnowsze badania. Aż 48% firm uwzględnia media społecznościowe w swoich działaniach ePRowych, a wydatki przeznaczone na reklamy w tym segmencie liczone są w miliardach dolarów. Nic dziwnego, sama tylko Nasza Klasa pochwalić może się liczbą 12 mln użytkowników, a z polskojęzycznego Facebooka korzysta już 6,5 mln osób (źródło: Megapanel, czerwiec 2010) i liczba ta sale rośnie. Statystki wskazują również, że polscy internauci więcej czasu spędzają na „społecznościówkach” niż na portalach informacyjnych. Wspomniana Nasza Klasa od ponad dwóch lat generuje więcej odsłon stron niż czterech gigantów informacyjnych (Onet.pl, Gazeta, Interia i WP) razem wziętych! Informacje te wydają się być niezwykle istotne nie tylko dla właścicieli witryn, ale również dla reklamodawców, których mogą dokładniej przygotować strategię promocyjną.
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wiarygodność mediów społecznościowych jest według internautów otwartość na komentarze pozytywne i negatywne. Niemniej istotna w ocenie jest również sama ich jakość. Czytelnik cenni sobie także różnorodność tematyczną umieszczanych informacji. Badania pokazują, iż to konkretne miejsce i forma publikacji oraz relacje z innymi ludźmi korzystającymi z tego samego portalu najmocniej wpływają na to, w jakim stopniu użytkownicy serwisów społecznościowych postrzegają znalezione tam porady.
– Według najnowszych badań aż 37% internautów ceni sobie możliwość otwartej dyskusji i swobodnej wymiany zdań. Niemal równie ważna jest jakość i wiarygodność komentarzy (35%). Dla co piątego czytelnika istotna jest również sama liczba uczestników dyskusji – mówi Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający Praktycy.com. – Oprócz miejsca publikacji samej treści, ważny jest również jej autor. Internauci za najbardziej wiarygodne informacje uznają te, które umieszczone zostały przez ich znajomych. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, gdyż podobnie jak w życiu codziennym, bardziej ufamy przyjaciołom czy sąsiadom niż obcym – dodaje szef Praktycy.com
Wielu internautów przyznaje się do zaczynania każdego dnia od sprawdzenia wiadomości na portalach społecznościowych. Śledzenie aktywności znajomych oraz kreowanie własnych profili to nieodłączna część każdego planu dnia. „Społecznościówki” stały się na tyle popularne, że powstają już ich mobilne wersje przeznaczone dla użytkowników telefonów komórkowych. Podstawowym czynnikiem, który daje władzę serwisom społecznościowym jest powszechne przekonanie internautów o tym, iż ich przyjaciele, rodzina i znajomi po prostu je lubią.
Czynniki wpływające na wiarygodność serwisów społecznościowych
Źródło: Invoke Solutions, „Invoke Life; Social Networking”, sierpień 2010r.
Największym zaufaniem bezapelacyjnie cieszą się profesjonalne blogi (26%), nieco mniejszym – supermodne w ostatnim czasie posty na Facebooku (23%) oraz krótkie informacje na mikroblogach (12%) publikowane przez przyjaciół. Zdecydowanie najmniejszym zainteresowaniem cieszą się wpisy nieznanych blogerów na mikroblogach – jedynie co 20. badany ufa im całkowicie.
W jakim stopniu użytkownicy ufają portalom społecznościowym ?
Źródło: Invoke Solutions, „Invoke Life; Social Networking”, sierpień 2010r.
– Coraz więcej firm i marek korzysta z możliwości Facebooka oraz mikroblogów, by skutecznie zwrócić uwagę na daną usługę bądź produkt – mówi szef Praktycy.com. – Budowanie internetowych siatek znajomości to niemal pewne pozyskiwanie w ten sposób nowych i potencjalnych klientów.
Powyższe badania jedynie potwierdzają znany truizm, iż internet to ogromna siła – warto tylko wiedzieć jak z niego korzystać, by uzyskać wysoką skuteczność działań marketingowych.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.