Drugi etap zmian w badaniu Megapanel PBI/Gemius

Opublikowano: 18 listopada 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Trzy nowe wskaźniki oraz zmiana zakresu prezentowanych danych w przypadku witryn i aplikacji audytowanych i nieaudytowanych to dwie najważniejsze zmiany w badaniu Megapanel PBI/Gemius.

W założeniu ma to doprowadzić do zwiększenia liczby witryn i aplikacji objętych audytem site-centric. Zachętą dla właścicieli witryn i aplikacji mają być niższe niż dotychczas stawki za audyt, które zwiększą dostępność tej usługi nawet dla małych graczy. Zmiany zostaną wprowadzone od wyników za styczeń 2010.

•    Witryny i aplikacje audytowane – wprowadzenie wskaźnika cookies
Nowością w badaniu Megapanel PBI/Gemius będzie wprowadzenie trzech nowych wskaźników oglądalności: cookies z Polski, cookies zagranicznych oraz ich sumy (cookies ogółem).
•    Witryny i aplikacje nieaudytowane – tylko proste wskaźniki
Zmiany w badaniu wpłyną na sposób prezentacji danych. W przypadku witryn nieaudytowanych w aplikacji gemiusExplorer podawane będą jedynie podstawowe parametry, takie liczba użytkowników (real users), zasięg czy współoglądalność.
•    Korzyści płynące z audytu
Objęcie audytem jak największej liczby witryn i aplikacji sprawi, że przygotowanie analiz będzie dużo prostsze. Marketerzy otrzymają bowiem porównywalne twarde dane, pochodzące z badania site-centric. Dzięki temu nawet te witryny, które dotychczas nie spełniały wymaganego poziomu oglądalności po objęciu audytem będą mogły być prezentowane w wynikach badania Megapanel PBI/Gemius. Dodatkową pomocą przy tworzeniu media planów będzie większa liczba wskaźników, takich jak odsłony, czas oraz liczba cookies.
•    Przejrzysty cennik audytu
PBI oraz Gemius zdecydowały o wprowadzeniu nowego cennika na audyt site-centric, który oferuje niższe niż dotychczas ceny za tę usługę. Miesięczna opłata uzależniona jest od zasięgu witryny lub sieci reklamowej – najniższa stawka będzie wynosić 12 złotych przy zasięgu do 1%, a najwyższa 8 tysięcy złotych, przy zasięgu powyżej 50%.  Cennik zacznie obowiązywać od wyników za styczeń 2010 i do tego czasu podmioty mają czas na podjęcie decyzji o tym, czy chcą być audytowane.

Hanna LaskowskaDrugi etap zmian w badaniu Megapanel PBI/Gemius

Podziel się!

O autorze

hania