Opierając się na swoich analizach oraz danych pochodzących z firm, spółka J.P. Morgan przedstawiła ocenę kondycji amerykańskiego e-commerce w drugim kwartale bieżącego roku, donosi TechCrunch. Nie jest ona za wesoła. Spadły nawet tradycyjnie mocne zyski z reklamy w wyszukiwarkach. Reklama displayowa „nie wykazuje znaków poprawy”. Są jednak i wygrani.
Google i Amazon poprawiły swoje zyski z – odpowiednio – wyszukiwarki i e-biznesu. Według J.P. Morgan, Google skupia obecnie 72,3 proc. wszystkich zysków z wyszukiwarek. Zyskują również serwisy turystyczne, korzystające przede wszystkim branży hotelowej.
Najważniejsze informacje z raportu J.P. Morgan:
- Zyski z wyszukiwarek (w stosunku rok do roku) po raz pierwszy spadły. Firma przewiduje, że w USA obniżyły się w drugim kwartale o 2 proc. Google i Microsoft zachowały je na podobnym do wcześniejszego poziomie; całościowy zysk Yahoo z wyszukiwarki spadł natomiast aż o ok. 10 proc.
- Google zyskuje również w całościowym udziale dolarów wydanych na reklamę wyszukiwarkach, nawet pomimo uruchomienia Bing. W drugim kwartale 2009 roku udział Google, Yahoo i Microsoftu przedstawiał się odpowiednio: 72,3 proc., 20,9 proc. oraz 6,8 proc.; w drugim kwartale 2008 roku natomiast – 70,6 proc., 22,7 proc oraz 6,6 proc.
- Reklamy displayowe nie wykazują znaków poprawy. Zyski Yahoo spadły o 14 proc. (rok do roku). Znaczące były również spadki Microsoftu i AOL.
- Internetowe agencje turystyczne zyskują na poszerzeniu oferty o branżę hotelową. Expedia sprzedała 26 proc. więcej nocy hotelowych niż w roku ubiegłym (w pierwszym kwartale było to 13 proc.).
- Amazon wciąż zyskuje. Drugi kwartał pokazał dalsze przejmowanie rynku eBay. Zyski Amazona w samych tylko Stanach zwiększyły się o 13 proc. (rok do roku).
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.