12 lutego 2008 już po raz czwarty Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK, realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl, organizują w Polsce obchody Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI). Głównym Partnerem DBI 2008 jest Fundacja Grupy TP.
Dzień Bezpiecznego Internetu, ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu „Safer Internet”, ma na celu propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu patronatem objęła Viviane Reding, Komisarz ds. Mediów i Społeczeństwa Informacyjnego.
Lokalne inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów w całej Polsce, konkursy z nagrodami dla szkół, oferta kursów e-learningowych dla szkół podstawowych, kampania STOP cyberprzemocy, poradnik dla dzieci i rodziców o bezpieczeństwie przygotowany przez UPC we współpracy z europejską siecią na rzecz bezpiecznego Internetu INSAFE, prowadzony przez wolontariuszy program edukacyjny Fundacji Grupy TP na temat bezpieczeństwa dzieci w Internecie – to tylko niektóre wydarzenia związane z obchodami kolejnej edycji ogólnoeuropejskiego Dnia Bezpiecznego Internetu.
Wśród tegorocznych Partnerów Dnia Bezpiecznego Internetu znaleźli się UPC, Związek Producentów Audio-Video, Komenda Główna Policji, agencja badawcza Gemius S.A. Akcję wspiera również szereg mediów ogólnopolskich i lokalnych. Głównym Partnerem DBI 2008 jest Fundacja Grupy TP Głównym wydarzeniem obchodów DBI w Polsce jest konferencja, która obędzie się w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie. Dzień Bezpiecznego Internetu jest okazją do podsumowań oraz do przedstawienia nowych działań podejmowanych w ramach projektu Saferinternet.pl. W tym roku pragniemy zwrócić szczególną uwagę na ofertę e-learningową dla szkół podstawowych oraz nową odsłonę kampanii „Dziecko w Sieci” realizowaną pod hasłem STOP cyberprzemocy.– zapowiada Agnieszka Wrzesień, koordynator Projektu Awareness z Fundacji Dzieci Niczyje.
Jak co roku organizatorzy DBI zachęcają szkoły, organizacje pozarządowe, firmy i prywatne osoby do organizowania przez cały luty lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów (m.in. zajęć edukacyjnych, happeningów, gazetek szkolnych, audycji w radiowęzłach szkolnych, kampanii informacyjnych, konkursów). Lokalni organizatorzy, którzy do końca marca przyślą sprawozdania ze swoich inicjatyw mają szanse wygrać nagrody finansowe ufundowane przez Głównego Partnera DBI 2008 – Fundację Grupy TP. Dodatkowo organizatorzy DBI oraz firma Arcabit ufundowali nagrody rzeczowe, których zwycięzcy zostaną tradycyjnie już wylosowani spośród nadesłanych prac – mówi Anna Rywczynska – koordynator projektu Saferinternet.pl w NASK.
Konferencja prasowa z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu odbędzie się w dniu 12 lutego, w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie (ul. Dobra 56/66, godz. 11.00). NASK przygotował transmisję na żywo z konferencji DBI 2008 (streaming), która dostępna będzie w Internecie na stronie Dnia Bezpiecznego Internetu www.dbi.pl.
www.dzienbezpiecznegointernetu.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.