Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych mają wynieść w tym roku 2,35 miliarda dolarów. Mimo, że to o 17 proc. więcej niż w roku ubiegłym, dynamika tego wzrostu jest mniejsza niż zakładano. Jedak marketerzy coraz świadomiej i bardziej twórczo wykorzystują potencjał social media.
Nawet pomimo faktu, że miliony internautów codziennie odwiedza swoje ulubione serwisy społecznościowe (a co poniektórzy analitycy i komentatorzy wieszczą rychły koniec Web 2.0) większość marketerów nie chciała (lub nie umiała) wykorzystywać do tej pory tego potencjału. Zamiast rozumieć istotę „społecznościówek” i twórczo ją wykorzystać najczęściej przenosili na ich grunt swoje poprzednie, „tradycyjne” doświadczenia. Z ograniczonym powodzeniem zazwyczaj.
Jak jednak sugeruje eMarketer – sprawy się zmieniają.
Firmy uczą się wykorzystywać serwisy społecznościowe, czy szerzej: korzystać z zaangażowania internautów w szeroko rozumiane social media (blogi, mikroblogi, wiki itd.).
Jak pokazuje raport „The ROI on Social Media Marketing” przygotowany przez Aberdeen Group na zlecenie Visible Technologies, marketerzy w dużym stopniu opracowali już narzędzia i metodologie pozwalające na słuchanie i uczenie się od konsumentów.
A za tymi metodami podążają pieniądze.
Firma Aberdeen wyliczyła, że 63 proc. korporacji uwzględnionych w ich badaniu planuje zwiększyć swoje tegoroczne budżety przeznaczone na działania marketingowe w serwisach społecznościowych.
Firmy opracowują różnorodne podejścia by zidentyfikować osoby najbardziej wpływowe w danej dziedzinie. Najlepsze firmy wykorzystują te osoby jako „ewangelistów” marki, śledzą siłę wpływu ich słów i działań w kontekście zwrotu poniesionych na marketing wydatków – powiedział Jeff Zabin z Aberdeen.
eMarketer przewiduje, że wydatki na reklamę w sieciach społecznościowych wzrosną o 17 proc. w tym roku do poziomu 2,35 miliarda dolarów (z 2 miliardów w 2008 roku). To jednak oznacza, że spadła dynamika tego wzrostu. W 2008 roku w porównaniu do 2007 – wydatki wzrosły aż o 46 proc. W 2013 roku mają one sięgnąć poziomu 3,5 miliarda dolarów.
Mimo jednak, że rosną sumy pieniędzy, wiele firm wciąż ma problemy z social media. Badania Aberdeen pokazują na przykład, że 39 proc. firm uważa, że mierzenie zysków z serwisów społecznościowych jest trudne, a 20 proc – bardzo trudne.
Dane przedstawione przez eMarketera pozwalają jednak żywić nadzieję, że serwisy społecznościowe – cokolwiek sądzić o ich przyszłości – będą coraz częściej polem do twórczych działań reklamowych i promocyjnych. Jeśli oczywiście era popularności naszej-klasy i przyjaciół nie skończy się wcześniej…
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.