Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych mają wynieść w tym roku 2,35 miliarda dolarów. Mimo, że to o 17 proc. więcej niż w roku ubiegłym, dynamika tego wzrostu jest mniejsza niż zakładano. Jedak marketerzy coraz świadomiej i bardziej twórczo wykorzystują potencjał social media.
Nawet pomimo faktu, że miliony internautów codziennie odwiedza swoje ulubione serwisy społecznościowe (a co poniektórzy analitycy i komentatorzy wieszczą rychły koniec Web 2.0) większość marketerów nie chciała (lub nie umiała) wykorzystywać do tej pory tego potencjału. Zamiast rozumieć istotę „społecznościówek” i twórczo ją wykorzystać najczęściej przenosili na ich grunt swoje poprzednie, „tradycyjne” doświadczenia. Z ograniczonym powodzeniem zazwyczaj.
Jak jednak sugeruje eMarketer – sprawy się zmieniają.
Firmy uczą się wykorzystywać serwisy społecznościowe, czy szerzej: korzystać z zaangażowania internautów w szeroko rozumiane social media (blogi, mikroblogi, wiki itd.).
Jak pokazuje raport „The ROI on Social Media Marketing” przygotowany przez Aberdeen Group na zlecenie Visible Technologies, marketerzy w dużym stopniu opracowali już narzędzia i metodologie pozwalające na słuchanie i uczenie się od konsumentów.
A za tymi metodami podążają pieniądze.
Firma Aberdeen wyliczyła, że 63 proc. korporacji uwzględnionych w ich badaniu planuje zwiększyć swoje tegoroczne budżety przeznaczone na działania marketingowe w serwisach społecznościowych.
Firmy opracowują różnorodne podejścia by zidentyfikować osoby najbardziej wpływowe w danej dziedzinie. Najlepsze firmy wykorzystują te osoby jako „ewangelistów” marki, śledzą siłę wpływu ich słów i działań w kontekście zwrotu poniesionych na marketing wydatków – powiedział Jeff Zabin z Aberdeen.
eMarketer przewiduje, że wydatki na reklamę w sieciach społecznościowych wzrosną o 17 proc. w tym roku do poziomu 2,35 miliarda dolarów (z 2 miliardów w 2008 roku). To jednak oznacza, że spadła dynamika tego wzrostu. W 2008 roku w porównaniu do 2007 – wydatki wzrosły aż o 46 proc. W 2013 roku mają one sięgnąć poziomu 3,5 miliarda dolarów.
Mimo jednak, że rosną sumy pieniędzy, wiele firm wciąż ma problemy z social media. Badania Aberdeen pokazują na przykład, że 39 proc. firm uważa, że mierzenie zysków z serwisów społecznościowych jest trudne, a 20 proc – bardzo trudne.
Dane przedstawione przez eMarketera pozwalają jednak żywić nadzieję, że serwisy społecznościowe – cokolwiek sądzić o ich przyszłości – będą coraz częściej polem do twórczych działań reklamowych i promocyjnych. Jeśli oczywiście era popularności naszej-klasy i przyjaciół nie skończy się wcześniej…
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.