Pierwsza w Polsce konsolidacja dwóch portali turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl już teraz przynosi efekty. Jeszcze w styczniu 2008 roku różnica w sprzedaży pomiędzy zsumowanymi wynikami dwóch wspomnianych graczy a giełdowym Travelplanet.pl wynosiła blisko 68 proc. na korzyść wrocławian. W styczniu 2010 było to już tylko 10 proc., a patrząc na dynamikę ostatnich miesięcy widać wyraźnie, że to jeszcze nie koniec.
– Ktoś, niedawno, powiedział o nas filmowo „przyczajony tygrys” – komentuje wyniki sześciu ostatnich miesięcy pracy Michał Pilkiewicz, prezes zarządu Enovatis S.A. – Patrząc na naszą dynamikę i czas w jakim udało nam się połączyć obie spółki powiedziałbym, że jeśli mamy być porównywani filmowo to do kota maszerującego w siedmiomilowych butach.
Trudno dziwić się optymistycznemu nastrojowi Michała Pilkiewicza. Zarządzana przez niego spółka co prawda wciąż jeszcze generuje mniejszy wynik nominalny niż jedyny w kraju giełdowy gracz w tym segmencie, ale w dynamice bije go w każdym możliwym zakresie. Machina zmian wprawiona w ruch konsolidacją w czerwcu 2009 roku nabiera tępa w rozwoju.
Analiza czwartego kwartału 2009 roku, kiedy to faktycznie kończył się proces połączenia obu spółek, pokazuje już pierwsze efekty konsolidacji. Różnica w dynamice rozwoju Enovatis wskazuje na 18 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego okresu w 2008 roku. Wynik godny pozazdroszczenia, zwłaszcza, jeśli pod uwagę weźmiemy przestraszone prasowymi publikacjami na temat kryzysu nastawienie polskich podróżników. W tym samym czasie giełdowy Travelplanet.pl odnotował aż 5 proc. straty. Daje to dużą, bo aż 23 proc. różnicę w dynamice pomiędzy czołowymi graczami.
Wynik ten staje się jeszcze bardziej czytelny kiedy pod uwagę weźmiemy różne podstawy realizowanego biznesu. Enovatis skupia się tylko na turystyce wyjazdowej sprzedawanej w 90 proc. przez internet. Travelplanet.pl S.A. swój sumaryczny wynik generuje równolegle ze sprzedaży wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji miejsc hotelowych w różnych kanałach zbytu. Porównywalny parytet wycieczkowy sprzedawany w sieci stanowi dla wrocławian około 30 proc. całości ich sprzedaży.
Jeszcze wyraźniej widać ekspansję Enovatis patrząc na analizę ostatnich 4 miesięcy, czas sprzedaży ofert w promocji wcześniej-taniej (first minute) na sezon LATO 2010. Ten okres dla branży jest szczególnie ważny bo stanowi potężną wartość w całościowym zestawieniu finansowym spółek. – Zainwestowaliśmy dużo pracy w połączenie obu podmiotów w nowy organizm oraz wykorzystanie najlepszych i sprawdzonych rozwiązań jakie obie do niego wniosły. Opracowaliśmy nowe podejście do obsługi klientów, wprowadzamy nowe rozwiązania w systemie CRM i systemie promocji ofert, zmieniamy organizację naszej pracy. Te elementy, zaczynają układać się w spójny mechanizm, który nadaje nam efektywną dynamikę – podsumowuje z optymizmem Michał Pilkiewicz.
Analiza przedsprzedaży ofert na LATO 2010 w promocji wcześniej-taniej wskazuje na 30 proc. przewagę Enovatis. Spółka wypracowała już teraz 33 proc. wzrost w sprzedaży w porównaniu do poprzedniego sezonu. Wrocławska konkurencja urosła w tym samym czasie tylko o 3 proc. Co prawda ostatni oficjalny miesiąc przedsprzedaży w promocji wcześniej-taniej jeszcze trwa, ale w połowie marca Enovatis dalej utrzymuje trend i odnotowuje 40 proc. wzrost.
Zarząd Enovatis S.A. zakłada, że roczny wynik sprzedaży będzie o 20 proc. wyższy od wypracowanego w ubiegłym roku. Managerowie z optymizmem ale i zawodową pokorą podkreślają, że kluczem do osiągnięcia tego sukcesu będzie dostępność w sezonie ofert na rynku. A z tym może być kłopot. Już teraz widać, że Polacy po roku przerwy dużą falą powrócili do wcześniejszych rezerwacji, ale liczba dostępnych miejsc jest znacznie mniejsza niż w latach poprzednich. Mając na uwadze programy minimalistycznych inwestycji i odrabiania strat przez organizatorów wyjazdów może to oznaczać, że w szczycie sezonu zabraknie atrakcyjnych ofert wyjazdowych. Oferta last minute z pewnością będzie mocno ograniczona.
źródło: Enovatis S.A.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.