Mimo drugiego trudnego dla branży roku i wynikających z tego spadków w sprzedaży Enovatis pozostaje liderem e-turystycznego rynku. Wynik netto gdańskiej spółki po 3 kwartałach 2010 roku jest o ponad 2 mln złotych lepszy od drugiego gracza w tym segmencie. Wrocławski Travelplanet.pl S.A. w połowie listopada ogłosił raport kwartalny za pierwszych 9 miesięcy tego roku. Enovatis S.A. jako spółka nie zobligowana do prezentacji swoich finansów po raz kolejny otwarcie publikuje swoje wyniki cząstkowe i porównuje je z giełdową konkurencją.
Po 9 miesiącach pracy Enovatis zanotował 10 proc. spadek w swoich przychodach w porównaniu do roku 2009. Mimo to końcowy wynik netto spółki jest o 2 mln lepszy od konkurencji.
Gdańszczanie potwierdzają tym samym bezpieczną pozycję firmy na rynku, ale z otwartą przyłbicą przyznają, że nie uniknęli potknięć. Zgodnie z przyjętą strategią Enovatis S.A. (po połączeniu firm Wakacje.pl S.A. i EasyGo.pl Sp. z o.o.) skupiła się na optymalizacji swojej działalności, redukcji kosztów i zwiększeniu przychodów – Nie ścigamy się w tym roku o wielkość sprzedaży, a raczej o rentowność – komentuje krótko Michał Pilkiewicz, Prezes Zarządu Enovatis S.A.
Problemem wpływającym na wysokość sprzedaży, nie tylko dla Enovatis, ale i całej branży turystycznej były z całą pewnością zdarzenia rynkowe w przełomu 1 i 2 kwartału oraz upadki 2 biur podróży pod koniec ścisłego sezonu letniego. – Organizacja branży przypomina naczynia połączone. Jeśli w jednej kolbie pęknie szkło w innych automatycznie ubywa wody – zauważa Pilkiewicz.
Niższe wzrosty w sprzedaży to także efekt zmian systemowych i technologicznych , które zgodnie z założeniem fuzji musiały zajść w organizacji Enovatis. W tej chwili większość procesów została zakończona – Na szczęście, podobnie jak często bywa przy szczepieniach, było to tylko chwilowe osłabienie, a nie choroba – konkluduje wątek Pilkiewicz.
– Drugi trudny sezon na rynku turystycznym przyniósł ze sobą zmiany także w strategiach marketingowych. Trudno było nie zauważyć kampanii Travelplanet.pl w internecie. Ma to swoje plusy w postaci wyższej niż Enovatis sprzedaży bieżącej, ale nie można nie zauważyć jej minusów, czyli kosztów. A te co widać w zestawieniu wpłynęły wyraźnie na wynik końcowy i dwumilionową różnicę na korzyść Enovatis – mówi Michał Pilkiewicz, podkreśla też, że strategia Enovatis jest długoterminowa – Z pełną rozwagą dostosowaliśmy nasze akcje i kampanie reklamowe do sytuacji na rynku i zdarzeń jakie miały miejsce. Patrzeliśmy nie tylko na chwilę obecną, ale także w przód. Byliśmy być może mniej widoczni reklamowo, ale taka polityka pozwoliła nam na osiągnięcie dodatniego wyniku końcowego i bezpieczne inwestowanie w kolejne projekty.
A tych projektów Enovatis nie brakuje. Jeszcze w tym roku startują rozbudowane segmenty sprzedaży biletów lotniczych oraz rezerwacji hoteli w Polsce i na świecie. Inwestycja w projekty, technologie, ludzi i licencję ma przynieść pierwsze, dodatkowe zyski już po II kwartale 2011. A to jeszcze nie wszystko. – Nasz wynik już teraz mógłby być lepszy o co najmniej 20 proc., gdyby nie koszty długofalowych projektów inwestycyjnych, które uruchomiliśmy pod koniec pierwszego półrocza tego roku – zdradza Michał Pilkiewicz. – Po ich wdrożeniu liczymy na co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych i to już w przyszłym roku. Zapewniam, że to będzie prawdziwa rewolucja na rynku turystycznym.
Management Enovatis szacuje zamknięcie tego roku z wynikiem na poziomie ponad 117 mln sprzedaży w obszarze sprzedaży interentowej.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!