Najpopularniejsze miejsca w polskim internecie pod względem długości czasu spędzonego przez użytkownika to Epuls, Google i Onet. Tak wynika z najnowszych danych publikowanych w ramach badania „Megapanel PBI/Gemius”, będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce.
W kategorii „Ranking witryn według miesięcznego czasu” znalazło się dwadzieścia największych polskich serwisów i stron internetowych. W zestawieniu przedstawiono łączny czas jaki spędzili wszyscy internauci na wybranych witrynach oraz średni czas na użytkownika. W tej ostatniej kategorii pierwsze miejsce zajął serwis Epuls – przeciętny użytkownik spędza w nim miesięcznie 8 godzin i 7 minut. Drugie miejsce przypadło Google – średni czas to 6 godzin i 24 minuty miesięcznie, a trzecie portalowi Onet – 6 godzin i 20 minut.
Zajmujący pierwsze miejsce w tej klasyfikacji Epuls to serwis społecznościowy dla młodzieży. Drugie miejsce zajęła wyszukiwarka Google, najpopularniejsza witryna wśród polskich internautów – z Google każdego miesiąca korzysta ponad 10 milionów użytkowników. Natomiast trzecie miejsce przypadło największemu polskiemu portalowi Onet.pl, który w rankingu najpopularniejszych stron plasuje się tuż za Google. Z Onetu miesięcznie korzysta ponad 9 milionów użytkowników.
„Pod względem czasu spędzonego na stronie przez użytkownika wyprzedziliśmy Google i wszystkie polskie portale. Ten wynik jest dlatego tak istotny, bo pokazuje siłę danego serwisu jako społeczności. Im więcej czasu w serwisie spędzają jego użytkownicy, tym bardziej są w stosunku do niego lojalni i przywiązani. Powszechnie na świecie uznaje się, że to właśnie to kryterium decyduje o popularności serwisów społecznościowych, a nie liczba użytkowników” – komentuje Łukasz Mentel, dyrektor zarządzający Epuls.
Wśród serwisów społecznościowych uwzględnionych w tym badaniu znalazły się także grupa Fotka.pl – średni czas użytkownika 5 godz. i 32 min.; grono.net – 4 godz. i 2 min.; youtube.com – 1 godz. i 48 min. oraz grupa Gadu-Gadu – 42 minuty.
Dane pochodzą z najnowszego badania „Megapanel PBI/Gemius”, które realizowane jest cyklicznie przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firmę badawczę Gemius SA i uznawane jest za standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce. Opublikowane wyniki dotyczą sierpnia 2007 roku (data publikacji 22 październik 2007).
www.epuls.pl
www.google.pl
www.onet.pl
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.