Najpopularniejsze miejsca w polskim internecie pod względem długości czasu spędzonego przez użytkownika to Epuls, Google i Onet. Tak wynika z najnowszych danych publikowanych w ramach badania „Megapanel PBI/Gemius”, będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce.
W kategorii „Ranking witryn według miesięcznego czasu” znalazło się dwadzieścia największych polskich serwisów i stron internetowych. W zestawieniu przedstawiono łączny czas jaki spędzili wszyscy internauci na wybranych witrynach oraz średni czas na użytkownika. W tej ostatniej kategorii pierwsze miejsce zajął serwis Epuls – przeciętny użytkownik spędza w nim miesięcznie 8 godzin i 7 minut. Drugie miejsce przypadło Google – średni czas to 6 godzin i 24 minuty miesięcznie, a trzecie portalowi Onet – 6 godzin i 20 minut.
Zajmujący pierwsze miejsce w tej klasyfikacji Epuls to serwis społecznościowy dla młodzieży. Drugie miejsce zajęła wyszukiwarka Google, najpopularniejsza witryna wśród polskich internautów – z Google każdego miesiąca korzysta ponad 10 milionów użytkowników. Natomiast trzecie miejsce przypadło największemu polskiemu portalowi Onet.pl, który w rankingu najpopularniejszych stron plasuje się tuż za Google. Z Onetu miesięcznie korzysta ponad 9 milionów użytkowników.
„Pod względem czasu spędzonego na stronie przez użytkownika wyprzedziliśmy Google i wszystkie polskie portale. Ten wynik jest dlatego tak istotny, bo pokazuje siłę danego serwisu jako społeczności. Im więcej czasu w serwisie spędzają jego użytkownicy, tym bardziej są w stosunku do niego lojalni i przywiązani. Powszechnie na świecie uznaje się, że to właśnie to kryterium decyduje o popularności serwisów społecznościowych, a nie liczba użytkowników” – komentuje Łukasz Mentel, dyrektor zarządzający Epuls.
Wśród serwisów społecznościowych uwzględnionych w tym badaniu znalazły się także grupa Fotka.pl – średni czas użytkownika 5 godz. i 32 min.; grono.net – 4 godz. i 2 min.; youtube.com – 1 godz. i 48 min. oraz grupa Gadu-Gadu – 42 minuty.
Dane pochodzą z najnowszego badania „Megapanel PBI/Gemius”, które realizowane jest cyklicznie przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firmę badawczę Gemius SA i uznawane jest za standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce. Opublikowane wyniki dotyczą sierpnia 2007 roku (data publikacji 22 październik 2007).
www.epuls.pl
www.google.pl
www.onet.pl
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.