Eric Schmidt: gang czterech i nowa rola w Google

Opublikowano: 1 czerwca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Podczas konferencji D9, Eric Schmidt, prezes zarządu Google udzielił ciekawego wywiadu. Przedstawił w nim swoją wizję „gangu czterech”, wskazał na słabnącą rolę Microsoftu oraz opowiadał o swojej roli w firmie.

Wśród najciekawszych kwestii, które padły podczas rozmowy można wymienić przede wszystkim koncepcję „gangu czterech”. Schmidt powiedział, że Amazon, Apple, Facebook i Google tworzą grupę najbardziej innowacyjnych firm, które oferują trudne do zastąpienia rozwiązania: Amazon rządzi w sprzedaży, Apple w „pięknych produktach”, Facebook w kwestiach społecznościowych, a Google – w informacjach.

Eric SchmidtCo ciekawe, w „gangu” nie ma miejsca dla Microsoftu. Zdaniem Schmidt’a firma straciła swoją pozycję na rynku konsumenckim, choć bardzo ważni są dla niej odbiorcy korporacyjni.

Schmidt mówił także więcej o elektronicznym portfelu. Google Wallet, usługa zaprezentowana kilka dni temu nie musi jego zdaniem działać wyłącznie na Androidzie. Pozostaje jednak kwestia monetyzacji tego projektu – Google nie pobierać będzie bowiem prowizji od zawieranych transakcji. Zarabiać ma na platformie Offers, która pozwoli użytkownikom na korzystanie z lokalnych promocji. Ma to być odpowiedź Google na ogromną popularność serwisów takich jak Groupon.

Były szef Google mówił także o swojej roli w firmie. W kwietniu nowym CEO został Larry Page, współtwórca koncernu. Schmidt skupiać ma się obecnie na reprezentowaniu firmy na zewnątrz, a zapytany jak długo pozostanie w Google odpowiedział, że nie ma w planach zmiany pracy. Zażartował nawet, że może tam pozostać nawet po śmierci, jeśli szefowie firmy zdecydują się na wstawienie tam jego trumny.

Schmidt przyznał się również do zaniedbać, podczas sprawowania roli szefa Google. Chodzi przede wszystkim o porażkę w stworzeniu narzędzi do budowania tożsamości internetowej. Schmidt stwierdził, że w fantastyczny sposób udało się to Facebookowi.

Dawid ZarazińskiEric Schmidt: gang czterech i nowa rola w Google

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.