Podczas konferencji D9, Eric Schmidt, prezes zarządu Google udzielił ciekawego wywiadu. Przedstawił w nim swoją wizję „gangu czterech”, wskazał na słabnącą rolę Microsoftu oraz opowiadał o swojej roli w firmie.
Wśród najciekawszych kwestii, które padły podczas rozmowy można wymienić przede wszystkim koncepcję „gangu czterech”. Schmidt powiedział, że Amazon, Apple, Facebook i Google tworzą grupę najbardziej innowacyjnych firm, które oferują trudne do zastąpienia rozwiązania: Amazon rządzi w sprzedaży, Apple w „pięknych produktach”, Facebook w kwestiach społecznościowych, a Google – w informacjach.
Co ciekawe, w „gangu” nie ma miejsca dla Microsoftu. Zdaniem Schmidt’a firma straciła swoją pozycję na rynku konsumenckim, choć bardzo ważni są dla niej odbiorcy korporacyjni.
Schmidt mówił także więcej o elektronicznym portfelu. Google Wallet, usługa zaprezentowana kilka dni temu nie musi jego zdaniem działać wyłącznie na Androidzie. Pozostaje jednak kwestia monetyzacji tego projektu – Google nie pobierać będzie bowiem prowizji od zawieranych transakcji. Zarabiać ma na platformie Offers, która pozwoli użytkownikom na korzystanie z lokalnych promocji. Ma to być odpowiedź Google na ogromną popularność serwisów takich jak Groupon.
Były szef Google mówił także o swojej roli w firmie. W kwietniu nowym CEO został Larry Page, współtwórca koncernu. Schmidt skupiać ma się obecnie na reprezentowaniu firmy na zewnątrz, a zapytany jak długo pozostanie w Google odpowiedział, że nie ma w planach zmiany pracy. Zażartował nawet, że może tam pozostać nawet po śmierci, jeśli szefowie firmy zdecydują się na wstawienie tam jego trumny.
Schmidt przyznał się również do zaniedbać, podczas sprawowania roli szefa Google. Chodzi przede wszystkim o porażkę w stworzeniu narzędzi do budowania tożsamości internetowej. Schmidt stwierdził, że w fantastyczny sposób udało się to Facebookowi.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.