eSKY.pl – internetowe biuro podróży i serwis z biletami lotniczymi przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2009 roku. Obroty sięgnęły 60,5 mln złotych (84% przychodów za cały 2008 rok), a zyski 1,4 mln (87% zeszłorocznych zysków). Perspektywy na drugie półrocze są pomyślne – serwis zrealizuje prognozy przychodów (115 mln złotych).
Serwis eSKY.pl wydaje się odporny na kryzys, który skłania Polaków do oszczędności i boleśnie dotyka wiele innych firm z branży. Ze znaczącym pogorszeniem sytuacji ekonomicznej na świecie mieliśmy już do czynienia w zeszłym roku. Mimo to, w eSKY.pl założono na 2009 rok wzrost przychodów ze sprzedaży o niecałe 60% (do 115 mln zł) oraz wzrost zysków o prawie 100% (do 3 mln zł). Pierwsze półrocze pokazało, że w kryzysie rozwój jest możliwy. Zrealizowano 50% tych prognoz, osiągając przychody w wysokości 60,5 mln złotych. W drugim półroczu, serwis nie spodziewa się spadku dynamiki wzrostu. Planowane przychody zostaną osiągnięte, zysk netto na koniec roku będzie jednak niższy od planowanego, gdyż środki zostaną przeznaczone na inwestycje w rozwój organiczny oraz związany z nim wzrost zatrudnienia.
W kwietniu, partnerami eSKY.pl zostali Onet i Wirtualna Polska. Drugie półrocze przyniesie poważne inwestycje w rozwój organiczny. W tym roku eSKY.pl planuje wysłać w podróż lotniczą 200 tys. pasażerów. Serwis rozbuduje ofertę wczasów i wycieczek od najlepszych touroperatorów. Pojawią się popularne na Zachodzie, a słabo jeszcze znane w Polsce usługi, które mają szansę znacząco zmienić oblicze internetowych zakupów produktów turystycznych w Polsce. Rozwiązaniem o niezwykłym potencjale, ciągle niewykorzystanym w Polsce, będzie usługa dynamicznego pakietowania, która umożliwia klientowi samodzielne skomponowanie dowolnej wycieczki, w tym wybór odpowiadającego mu zakwaterowania, środka transportu czy atrakcji turystycznych.
Elementem strategii rozwoju jest ekspansja zagraniczna. W październiku 2008 roku ruszył w Bułgarii portal eSKY.bg, w bieżącym roku w Rumunii zostanie uruchomiony podobny serwis eSKY.ro.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.