Europejscy marketerzy stawiają na Internet

Według najnowszego badania EIAA aż 73% marketerów zwiększyło w tym roku budżety przeznaczone na reklamę internetową. Spowodowało to znaczne zmniejszenie wydatków na promocję w mediach tradycyjnych – telewizji, prasie, druku. Czy inwestycje w reklamę internetową to oznaka nowej mody, czy raczej rzeczywista konieczność?
Internet na plusie, reszta na minusie
Zwiększenie inwestycji w marketing internetowy spowodowało 40%-owy spadek wydatków na reklamę prasową i 31%-owy na telewizyjną. Tegoroczne zmiany na światowym rynku reklamowym potwierdzają wcześniejsze prognozy ekspertów, przewidujące postępującą ekspansję Internetu. Obecnie już 38% marketerów uważa, że Internet powinien pełnić kluczową rolę w opracowywaniu strategii marketingowych.

W Europie, czyli w Polsce
Wyniki badania EIAA Marketer’s Internet Ad Barometer są istotne również z punktu widzenia polskiego rynku reklamowego, gdyż zostały przeprowadzone wśród marketerów pracujących dla największych europejskich reklamodawców. Według 78% badanych marketerów skuteczność marketingu internetowego przejawia się przede wszystkim w zwiększaniu rozpoznawalności i świadomości marki. Ta opinia przekłada się na oczekiwaną wielkość budżetów reklamowych. 55% marketerów uczestniczących w badaniu planuje je w tym roku zwiększyć.

Wyskakujące okienka mają się dobrze
Przewidywany wzrost inwestycji w reklamę internetową najpewniej będzie przebiegał dwutorowo. 80% marketerów zamierza przeznaczyć większe środki na promocję w wyszukiwarkach. 59% respondentów deklaruje, że wzrosną również ich inwestycje w reklamę displayową.

Internet zwiększa sprzedaż
Korzyści ze zwiększenia świadomości i rozpoznawalności marki poprzez marketing internetowy powinny po pewnym czasie uwidocznić się w sprzedaży. W opinii 46 % badanych marketerów promocja online ma znaczny wpływ na zwiększenie sprzedaży. 41% respondentów twierdzi, że Internet skłania konsumentów do zakupu. Czy te opinie nie są jednak zbyt optymistyczne?

W sieci brylują cyfry
W Internecie praktycznie wszystko można zmierzyć. W reklamie telewizyjnej zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś jej nie obejrzy, bo akurat wyjdzie w tym czasie z pokoju. Internet pozwala wyeliminować tego typu sytuacje – dlatego jest znacznie skuteczniejszy od mediów tradycyjnych. – wyjaśnia Łukasz Wołek, Managing Director Agencji interaktywnej EURA7.
Marketerzy coraz częściej wykorzystują ten atut Internetu. Dzięki temu mogą na bieżąco optymalizować efektywność prowadzonych kampanii. Pozwala to na jednoczesną koordynację internetowych akcji promocyjnych prowadzonych równolegle na rynkach kilku docelowych krajów. Takie wnioski również płyną z badania EIAA.

Na rynku reklamowym będzie się działo. Pozostaje czekać czy opinie marketerów znajdą zastosowanie w praktyce. W Polsce prognozy mówią o wzroście inwestycji w reklamę internetową. Sytuacja na rynku reklamowym staje się więc coraz ciekawsza.

www.eura7.com

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top