Facebook wprowadza możliwość dawania prezentów. To nie tylko sposób na okazanie sympatii – to przede wszystkim bardzo ważny e-biznesowy krok i wejście na potężny rynek.
Gifts nie jest pierwszą próbą wprowadzenia prezentów do Facebooka. Kilka lat temu serwis dawał możliwość przekazywania mało interesujących wirtualnych dóbr – pomysł ten się nie sprawdził i został wycofany. Teraz dawać można prawdziwe, materialne prezenty.
Użytkownicy serwisu mogą wysłać prezent klikając na odpowiednią opcję w panelu z przypomnieniami o urodzinach lub bezpośrednio z linii czasu. Prezenty mogą być prywatne lub publiczne. Obdarowywani otrzymają powiadomienie o oczekującym prezencie – po jego zaakceptowaniu do obdarowującego zostanie wysłane powiadomienie. Po dokonaniu płatności (podaniu numeru karty kredytowej) i wybraniu adresu – niespodzianka trafi pod drzwi obdarowywanej osoby. Płatności realizowane są za pośrednictwem Facebooka, w podobny sposób jak odbywają się zakupy np. wewnątrz facebookowych gier.
Facebook rozpoczyna program z ponad setką partnerów. Wybór podarunków jest duży; są to produkty z kategorii takich jak jedzenie, moda, akcesoria kuchenne, zabawki itd. Są też pluszowe misie.
Serwis chce wykorzystać coraz bardziej popularny trend tzw. social commerce. Ofiarowywanie prezentów to więcej niż radość dla użytkowników. To także ogromne ilości dodatkowych danych zbieranych w procesie zakupowym (adresy, numery kart kredytowych, stopnie relacji między użytkownikami itd.).
Bardzo możliwe, że lista rekomendowanych prezentów do kupienia będzie zmieniała się w zależności od statusu osoby kupujących np. studentom prezentowane będą w pierwszej kolejności książki i bilety na koncerty. Będzie to też dobra okazja do prezentowania produktów pochodzących od reklamodawców.
Gifts dostępne są w pierwszej kolejności w wybranych miastach Stanów Zjednoczonych. W kolejnych krajach pojawić mają się w nadchodzących miesiącach. Co bardzo ważne, cała platforma działać będzie też na urządzeniach mobilnych.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!