Facebook wprowadza możliwość dawania prezentów. To nie tylko sposób na okazanie sympatii – to przede wszystkim bardzo ważny e-biznesowy krok i wejście na potężny rynek.
Gifts nie jest pierwszą próbą wprowadzenia prezentów do Facebooka. Kilka lat temu serwis dawał możliwość przekazywania mało interesujących wirtualnych dóbr – pomysł ten się nie sprawdził i został wycofany. Teraz dawać można prawdziwe, materialne prezenty.
Użytkownicy serwisu mogą wysłać prezent klikając na odpowiednią opcję w panelu z przypomnieniami o urodzinach lub bezpośrednio z linii czasu. Prezenty mogą być prywatne lub publiczne. Obdarowywani otrzymają powiadomienie o oczekującym prezencie – po jego zaakceptowaniu do obdarowującego zostanie wysłane powiadomienie. Po dokonaniu płatności (podaniu numeru karty kredytowej) i wybraniu adresu – niespodzianka trafi pod drzwi obdarowywanej osoby. Płatności realizowane są za pośrednictwem Facebooka, w podobny sposób jak odbywają się zakupy np. wewnątrz facebookowych gier.
Facebook rozpoczyna program z ponad setką partnerów. Wybór podarunków jest duży; są to produkty z kategorii takich jak jedzenie, moda, akcesoria kuchenne, zabawki itd. Są też pluszowe misie.
Serwis chce wykorzystać coraz bardziej popularny trend tzw. social commerce. Ofiarowywanie prezentów to więcej niż radość dla użytkowników. To także ogromne ilości dodatkowych danych zbieranych w procesie zakupowym (adresy, numery kart kredytowych, stopnie relacji między użytkownikami itd.).
Bardzo możliwe, że lista rekomendowanych prezentów do kupienia będzie zmieniała się w zależności od statusu osoby kupujących np. studentom prezentowane będą w pierwszej kolejności książki i bilety na koncerty. Będzie to też dobra okazja do prezentowania produktów pochodzących od reklamodawców.
Gifts dostępne są w pierwszej kolejności w wybranych miastach Stanów Zjednoczonych. W kolejnych krajach pojawić mają się w nadchodzących miesiącach. Co bardzo ważne, cała platforma działać będzie też na urządzeniach mobilnych.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.