Facebook pozwala dawać pluszowe misie (i inne prezenty)

Opublikowano: 28 września 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Facebook wprowadza możliwość dawania prezentów. To nie tylko sposób na okazanie sympatii – to przede wszystkim bardzo ważny e-biznesowy krok i wejście na potężny rynek.

Gifts nie jest pierwszą próbą wprowadzenia prezentów do Facebooka. Kilka lat temu serwis dawał możliwość przekazywania mało interesujących wirtualnych dóbr – pomysł ten się nie sprawdził i został wycofany. Teraz dawać można prawdziwe, materialne prezenty.

Użytkownicy serwisu mogą wysłać prezent klikając na odpowiednią opcję w panelu z przypomnieniami o urodzinach lub bezpośrednio z linii czasu. Prezenty mogą być prywatne lub publiczne. Obdarowywani otrzymają powiadomienie o oczekującym prezencie – po jego zaakceptowaniu do obdarowującego zostanie wysłane powiadomienie. Po dokonaniu płatności (podaniu numeru karty kredytowej) i wybraniu adresu – niespodzianka trafi pod drzwi obdarowywanej osoby. Płatności realizowane są za pośrednictwem Facebooka, w podobny sposób jak odbywają się zakupy np. wewnątrz facebookowych gier.

Facebook pozwala dawać pluszowe misie (i inne prezenty) 1

Facebook rozpoczyna program z ponad setką partnerów. Wybór podarunków jest duży; są to produkty z kategorii takich jak jedzenie, moda, akcesoria kuchenne, zabawki itd. Są też pluszowe misie.

Facebook pozwala dawać pluszowe misie (i inne prezenty) 2

Serwis chce wykorzystać coraz bardziej popularny trend tzw. social commerce. Ofiarowywanie prezentów to więcej niż radość dla użytkowników. To także ogromne ilości dodatkowych danych zbieranych w procesie zakupowym (adresy, numery kart kredytowych, stopnie relacji między użytkownikami itd.).

Facebook pozwala dawać pluszowe misie (i inne prezenty) 3

Bardzo możliwe, że lista rekomendowanych prezentów do kupienia będzie zmieniała się w zależności od statusu osoby kupujących np. studentom prezentowane będą w pierwszej kolejności książki i bilety na koncerty. Będzie to też dobra okazja do prezentowania produktów pochodzących od reklamodawców.

Gifts dostępne są w pierwszej kolejności w wybranych miastach Stanów Zjednoczonych. W kolejnych krajach pojawić mają się w nadchodzących miesiącach. Co bardzo ważne, cała platforma działać będzie też na urządzeniach mobilnych.

Dawid ZarazińskiFacebook pozwala dawać pluszowe misie (i inne prezenty)

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.