Vincenzo Cosenza, specjalista PR i były pracownik włoskiego oddziału Microsoft zaktualizował zaprezentowaną rok temu mapę wykorzystania serwisów społecznościowych. Jego praca potwierdza to, co dla wielu jest oczywiste – Facebook kolonizuje świat.
Mapa Cosenza oparta jest na danych pochodzących z serwisów Alexa i Google Trends. Pokazuje jak wielki wpływ ma Facebook i jak mało jest miejsc, gdzie nie ma on statusu najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Polska jest takim wyjątkiem, z silną pozycją Naszej-Klasy.
Jeszcze rok temu chiński serwis QQ miał status największej na świecie sieci społecznościowej, MySpace utrzymywało pozycję lidera jedynie na wyspie Guam, a Facebook miał 200 mln użytkowników.
(kliknij aby powiększyć)
Dziś proporcje te nieco się zmieniły, choć nie powinny nikogo dziwić: Facebook ma 500 mln użytkowników i jest większy niż QQ. Co więcej, najbardziej daje się we znaki lokalnym serwisom społecznościowym będąc w 111 na 131 badanych krajów największą platformą. Czas MySpace bezpowrotnie przeminął.
W moich badaniach dostrzec można duże znaczenie czynników kulturowych i politycznych – mówi Cosenza. Odnosi się w ten sposób do faktu występowania miejsc, w których silna jest pozycja lokalnych serwisów. Mowa tu Brazylii (Orkut), Rosji (V Kontakte), Chin (QQ), czy Iranu (Cloob).
Pełną i interaktywną mapę można zobaczyć pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.