Facebook złożył zaktualizowaną wersję dokumentu S-1, niezbędnego w przygotowaniach do wejścia na giełdę. Wyniki finansowe nie są spektakularne. Co innego liczby dotyczące użytkowników.
Z dokumentów złożonych przed amerykańską komisją papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission, SEC) wynika, że dochód serwisu społecznościowego w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 1,058 mld dolarów – o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale 6 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. 872 mln uzyskano dzięki działaniom reklamowym, a 186 mln dolarów dzięki wewnętrznym płatnościom i innym opłatom.
Coraz mnie istotna w budżecie Facebooka jest Zynga. Twórca Farm Ville i innych gier społecznościowych odpowiada za 15 proc. dochodu serwisu. To o 4 proc. mniej niż rok temu.
Zysk netto firmy osiągnął poziom 205 mln dolarów – to mniej niż 233 mln rok temu. Facebook tłumaczy to rosnącymi kosztami, zwłaszcza marketingu i prowadzonych badań. Uspokaja też: słabsze wyniki finansowe mają sezonowy charakter. Przypominają te z pierwszego kwartału 2011 roku.
A użytkownicy? Z serwisu społecznościowego korzysta aktywnie (każdego dnia) 532 mln osób. W ubiegłym roku było ich 372 mln, a w grudniu – 483 mln. Użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu jest 900 mln (680 mln rok temu, 845 mln w grudniu). Facebook ma aż 500 mln użytkowników korzystających z serwisu na urządzeniach mobilnych.
Jeden użytkownik „generuje” 1,21 dolara dochodu. 50 proc. całego dochodu przypada na mieszkańców USA i Kanady (mniej o 4 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Najprężniej rozwijają się takie facebookowe rynki jak: Niemcy, Brazylia, Australia i Indie.
Użytkownicy Facebooka wrzucają 300 mln zdjęć każdego dnia (250 mln w grudniu 2011 r.), tworzą 125 mld „przyjaźni” (100 mln w grudniu 2011 r.), 3,2 mld razy lubią coś i komentują – każdego dnia (2,7 mld), mają 42 mln stron z dziesięcioma i więcej fanami (37 mln).
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!