Facebook ma 900 mln użytkowników i mniejsze zyski

Opublikowano: 24 kwietnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Facebook złożył zaktualizowaną wersję dokumentu S-1, niezbędnego w przygotowaniach do wejścia na giełdę. Wyniki finansowe nie są spektakularne. Co innego liczby dotyczące użytkowników.

Z dokumentów złożonych przed amerykańską komisją papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission, SEC) wynika, że dochód serwisu społecznościowego w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 1,058 mld dolarów – o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale 6 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. 872 mln uzyskano dzięki działaniom reklamowym, a 186 mln dolarów dzięki wewnętrznym płatnościom i innym opłatom.

Coraz mnie istotna w budżecie Facebooka jest Zynga. Twórca Farm Ville i innych gier społecznościowych odpowiada za 15 proc. dochodu serwisu. To o 4 proc. mniej niż rok temu.

Zysk netto firmy osiągnął poziom 205 mln dolarów – to mniej niż 233 mln rok temu. Facebook tłumaczy to rosnącymi kosztami, zwłaszcza marketingu i prowadzonych badań. Uspokaja też: słabsze wyniki finansowe mają sezonowy charakter. Przypominają te z pierwszego kwartału 2011 roku.

A użytkownicy? Z serwisu społecznościowego korzysta aktywnie (każdego dnia) 532 mln osób. W ubiegłym roku było ich 372 mln, a w grudniu – 483 mln. Użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu jest 900 mln (680 mln rok temu, 845 mln w grudniu). Facebook ma aż 500 mln użytkowników korzystających z serwisu na urządzeniach mobilnych.

Facebook ma 900 mln użytkowników i mniejsze zyski 1

Jeden użytkownik „generuje” 1,21 dolara dochodu. 50 proc. całego dochodu przypada na mieszkańców USA i Kanady (mniej o 4 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Najprężniej rozwijają się takie facebookowe rynki jak: Niemcy, Brazylia, Australia i Indie.

Użytkownicy Facebooka wrzucają 300 mln zdjęć każdego dnia (250 mln w grudniu 2011 r.), tworzą 125 mld „przyjaźni” (100 mln w grudniu 2011 r.), 3,2 mld razy lubią coś i komentują – każdego dnia (2,7 mld), mają 42 mln stron z dziesięcioma i więcej fanami (37 mln).

Dawid ZarazińskiFacebook ma 900 mln użytkowników i mniejsze zyski

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.