Facebook rozwija dział gier społecznościowych

Opublikowano: 22 września 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił szereg zmian w swej infrastrukturze, które mają nie tylko wychodzić naprzeciw producentom i graczom, ale również łagodzić kontrowersje wokół sposobów zarządzania tego typu rozrywką.

Gry społecznościowe są jednym z najbardziej przykuwających uwagę (i pieniądze) internetowych trendów w ostatnim czasie. Warto choćby wspomnieć, że według szacunków eMarketera reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Trend doceniają również największe firmy – jak choćby Google, która zainwestowała nawet 200 mln dolarów w producenta gier, firmę Zynga.

Facebook rozwija dział gier społecznościowych 1I choć tego typu rozrywka wzbudza kontrowersje – choćby wśród samych użytkowników Facebook’a – to największy serwis społecznościowy świata z pewnością ich potrzebuje.

Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił kilka ważnych zmian w swoim podejściu do gier społecznościowych. Prawdopodobnie największą jest ograniczenie widoczności aktywności graczy do ich przyjaciół, którzy grają w tę samą grę. Mówiąc prościej: jeśli nie uprawiamy wirtualnej farmy to w naszych aktualnościach nie zobaczymy, że nasz kolega Sylwester kupił sobie nową krowę.

Facebook tłumaczy wprowadzenie takiej zmiany rozdźwiękiem pomiędzy graczami (których ma być już 200 mln), a osobami, które grają w gry.

Miliony osób lubią grać na Facebook’u… Ale miliony osób nienawidzi gier na Facebook’u. Gry mają ten interesujący dualizm – powiedział szef serwisu, Mark Zuckerberg.

Znajomi graczy nie zobaczą już więc komunikatów w postępach w grze. Udostępniona zostanie im jednak opcja „discovery story” – tacy użytkownicy zostaną powiadomieni jedynie, że ich znajomy rozpoczął jakąś grę. Ma to być ukłon w stronę producentów, którzy wraz z nowymi zasadami tracą ważny kanał promocji swoich gier.

Kolejna zmiana dotyczy ulepszenia zakładek widocznych w lewej kolumnie serwisu. Aplikacje, które są najczęściej używane pojawią się tu automatycznie, bez konieczności ręcznego ich dodawania. Zmieni się także sposób wyświetlania powiadomień z gier: również w lewej kolumnie bardziej widoczne mają być dane takie jak ilość zaproszeń w grze, niezrealizowane zadania itp. Te delikatne nowości mają sprawić, że gry będą dla użytkowników bardziej dostępne.

Powstał jednocześnie nowy zespół zajmujący się grami społecznościowymi. Ma on silnie współpracować z zespołem odpowiedzialnym za wirtualną walutę – potencjalne, ogromne źródło dochodów Facebook’a.

Dawid ZarazińskiFacebook rozwija dział gier społecznościowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.