Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił szereg zmian w swej infrastrukturze, które mają nie tylko wychodzić naprzeciw producentom i graczom, ale również łagodzić kontrowersje wokół sposobów zarządzania tego typu rozrywką.
Gry społecznościowe są jednym z najbardziej przykuwających uwagę (i pieniądze) internetowych trendów w ostatnim czasie. Warto choćby wspomnieć, że według szacunków eMarketera reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Trend doceniają również największe firmy – jak choćby Google, która zainwestowała nawet 200 mln dolarów w producenta gier, firmę Zynga.
I choć tego typu rozrywka wzbudza kontrowersje – choćby wśród samych użytkowników Facebook’a – to największy serwis społecznościowy świata z pewnością ich potrzebuje.
Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił kilka ważnych zmian w swoim podejściu do gier społecznościowych. Prawdopodobnie największą jest ograniczenie widoczności aktywności graczy do ich przyjaciół, którzy grają w tę samą grę. Mówiąc prościej: jeśli nie uprawiamy wirtualnej farmy to w naszych aktualnościach nie zobaczymy, że nasz kolega Sylwester kupił sobie nową krowę.
Facebook tłumaczy wprowadzenie takiej zmiany rozdźwiękiem pomiędzy graczami (których ma być już 200 mln), a osobami, które grają w gry.
Miliony osób lubią grać na Facebook’u… Ale miliony osób nienawidzi gier na Facebook’u. Gry mają ten interesujący dualizm – powiedział szef serwisu, Mark Zuckerberg.
Znajomi graczy nie zobaczą już więc komunikatów w postępach w grze. Udostępniona zostanie im jednak opcja „discovery story” – tacy użytkownicy zostaną powiadomieni jedynie, że ich znajomy rozpoczął jakąś grę. Ma to być ukłon w stronę producentów, którzy wraz z nowymi zasadami tracą ważny kanał promocji swoich gier.
Kolejna zmiana dotyczy ulepszenia zakładek widocznych w lewej kolumnie serwisu. Aplikacje, które są najczęściej używane pojawią się tu automatycznie, bez konieczności ręcznego ich dodawania. Zmieni się także sposób wyświetlania powiadomień z gier: również w lewej kolumnie bardziej widoczne mają być dane takie jak ilość zaproszeń w grze, niezrealizowane zadania itp. Te delikatne nowości mają sprawić, że gry będą dla użytkowników bardziej dostępne.
Powstał jednocześnie nowy zespół zajmujący się grami społecznościowymi. Ma on silnie współpracować z zespołem odpowiedzialnym za wirtualną walutę – potencjalne, ogromne źródło dochodów Facebook’a.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!