Facebook rozwija dział gier społecznościowych

Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił szereg zmian w swej infrastrukturze, które mają nie tylko wychodzić naprzeciw producentom i graczom, ale również łagodzić kontrowersje wokół sposobów zarządzania tego typu rozrywką.

Gry społecznościowe są jednym z najbardziej przykuwających uwagę (i pieniądze) internetowych trendów w ostatnim czasie. Warto choćby wspomnieć, że według szacunków eMarketera reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Trend doceniają również największe firmy – jak choćby Google, która zainwestowała nawet 200 mln dolarów w producenta gier, firmę Zynga.

Facebook rozwija dział gier społecznościowych 1I choć tego typu rozrywka wzbudza kontrowersje – choćby wśród samych użytkowników Facebook’a – to największy serwis społecznościowy świata z pewnością ich potrzebuje.

Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił kilka ważnych zmian w swoim podejściu do gier społecznościowych. Prawdopodobnie największą jest ograniczenie widoczności aktywności graczy do ich przyjaciół, którzy grają w tę samą grę. Mówiąc prościej: jeśli nie uprawiamy wirtualnej farmy to w naszych aktualnościach nie zobaczymy, że nasz kolega Sylwester kupił sobie nową krowę.

Facebook tłumaczy wprowadzenie takiej zmiany rozdźwiękiem pomiędzy graczami (których ma być już 200 mln), a osobami, które grają w gry.

Miliony osób lubią grać na Facebook’u… Ale miliony osób nienawidzi gier na Facebook’u. Gry mają ten interesujący dualizm – powiedział szef serwisu, Mark Zuckerberg.

Znajomi graczy nie zobaczą już więc komunikatów w postępach w grze. Udostępniona zostanie im jednak opcja „discovery story” – tacy użytkownicy zostaną powiadomieni jedynie, że ich znajomy rozpoczął jakąś grę. Ma to być ukłon w stronę producentów, którzy wraz z nowymi zasadami tracą ważny kanał promocji swoich gier.

Kolejna zmiana dotyczy ulepszenia zakładek widocznych w lewej kolumnie serwisu. Aplikacje, które są najczęściej używane pojawią się tu automatycznie, bez konieczności ręcznego ich dodawania. Zmieni się także sposób wyświetlania powiadomień z gier: również w lewej kolumnie bardziej widoczne mają być dane takie jak ilość zaproszeń w grze, niezrealizowane zadania itp. Te delikatne nowości mają sprawić, że gry będą dla użytkowników bardziej dostępne.

Powstał jednocześnie nowy zespół zajmujący się grami społecznościowymi. Ma on silnie współpracować z zespołem odpowiedzialnym za wirtualną walutę – potencjalne, ogromne źródło dochodów Facebook’a.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry