Facebook wycofuje się chwilowo z krytykowanego pomysłu

Opublikowano: 18 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Tuż przed weekendem szefowie Facebooka ogłosili zamiar rozszerzenia możliwości podawania swoich danych firmom trzecim o adres domowy i numer telefonu. Po fali krytyki  wycofano się jednak z tej decyzji.

Użytkownicy Facebooka musieliby każdorazowo zgodzić się na podanie swoich danych. Nie mieliby również możliwości przekazania numeru telefonu i adresu znajomych. Jak przekonują właściciele serwisu społecznościowego, mogłoby to ułatwić np. firmom zajmującym się e-biznesem dopasowanie oferty dla konkretnych grup osób.

Facebook wycofuje się chwilowo z krytykowanego pomysłu 1Decyzja nie została pozytywnie przyjęta. Pojawiło się dużo krytycznych komentarzy, których autorzy przekonywali, że to kolejna, zbyt duża, ingerencja w prywatność użytkowników – nawet jeśli mieliby przekazywać dane dobrowolnie.

Dziś rano szefowie Facebooka poinformowali, że czasowo wycofali się ze swojej decyzji. Chcą jednak powrócić do pomysłu w ciągu kilku tygodni, uzupełniając go o nowe rozwiązania.

Przez weekend otrzymaliśmy użyteczne informacje zwrotne, które przekonywały, że możemy postarać się jaśniej wytłumaczyć użytkownikom kiedy udostępniają tego typu dane. Zgadzamy się z tym i wprowadzimy zmiany, które mają zapewnić, że dzielić będziesz się tylko tymi informacjami, którymi chcesz – przekonują.

Można oczywiście argumentować, że dobrowolne przekazywanie wrażliwych danych jest wyłączną sprawą użytkownika. Zadaniem Facebooka jest jednak jasne wyjaśnienie jakie dane i w jakim celu są – i komu – przekazywane.

Dawid ZarazińskiFacebook wycofuje się chwilowo z krytykowanego pomysłu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.