Tuż przed weekendem szefowie Facebooka ogłosili zamiar rozszerzenia możliwości podawania swoich danych firmom trzecim o adres domowy i numer telefonu. Po fali krytyki wycofano się jednak z tej decyzji.
Użytkownicy Facebooka musieliby każdorazowo zgodzić się na podanie swoich danych. Nie mieliby również możliwości przekazania numeru telefonu i adresu znajomych. Jak przekonują właściciele serwisu społecznościowego, mogłoby to ułatwić np. firmom zajmującym się e-biznesem dopasowanie oferty dla konkretnych grup osób.
Decyzja nie została pozytywnie przyjęta. Pojawiło się dużo krytycznych komentarzy, których autorzy przekonywali, że to kolejna, zbyt duża, ingerencja w prywatność użytkowników – nawet jeśli mieliby przekazywać dane dobrowolnie.
Dziś rano szefowie Facebooka poinformowali, że czasowo wycofali się ze swojej decyzji. Chcą jednak powrócić do pomysłu w ciągu kilku tygodni, uzupełniając go o nowe rozwiązania.
Przez weekend otrzymaliśmy użyteczne informacje zwrotne, które przekonywały, że możemy postarać się jaśniej wytłumaczyć użytkownikom kiedy udostępniają tego typu dane. Zgadzamy się z tym i wprowadzimy zmiany, które mają zapewnić, że dzielić będziesz się tylko tymi informacjami, którymi chcesz – przekonują.
Można oczywiście argumentować, że dobrowolne przekazywanie wrażliwych danych jest wyłączną sprawą użytkownika. Zadaniem Facebooka jest jednak jasne wyjaśnienie jakie dane i w jakim celu są – i komu – przekazywane.
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!