W ubiegłym roku Facebook zapłacił w sumie 1,4 mld dolarów twórcom gier i innych aplikacji. Taką informację przedstawiciel serwisu podał na targach Game Developers Conference, odbywających się w San Francisco.
Manager produktów rozrywki, Matt Wyndowe, ujawnił wysokość gratyfikacji finansowych dla twórców aplikacji dostępnych w serwisie: w ubiegłym roku zarobili 1,4 mld dolarów. Wspieranie interaktywnej rozrywki jest dla Facebooka bardzo istotne: już w 2010 roku serwis zapowiadał wprowadzenie szeregu zmian we własnej infrastrukturze, aby wychodzić naprzeciw producentom gier i aplikacji.
Jeszcze dwa lata temu Facebook nie dysponował zespołem odpowiedzialnym za gry w serwisie, a dziś liczy on 40 etatowych pracowników. Raz na tydzień spotyka się z szefem Facebooka, Markiem Zuckerbergiem oraz szefem działu technologii Brettem Seylerem, w celu złożenia sprawozdania ze swojej działalności.
Rozwój platformy rozrywki na Facebooku przejawia się wprowadzaniem nowych funkcjonalności, czego przykładem jest oś czasu, statystyki czy nowe formy promocji dla podmiotów rynkowych.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy Facebook pracował nad poprawą dystrybucji gier, dzięki czemu łatwiej można je znaleźć na stronie głównej serwisu czy w sieci społecznościowej – powiedział Matt Wyndowe. Podkreślił, że 50 proc. graczy na Facebooku korzysta z aplikacji codziennie, a 425 mln użytkowników loguje się na platformy do gier z poziomu telefonu komórkowego.
Jeśli stworzy się naprawdę wysokiej jakości grę, to naszym zadaniem jest jej masowa dystrybucja i przyniesienie deweloperowi wysokich dochodów – dodał Wyndowe.
za: venturebeat
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.