FaceFeed? Facebook przejmuje FriendFeed

Facebook ogłosił przejęcie FriendFeed, serwisu lifestreamingowego. Zgodnie z ustaleniami obu stron, wszyscy pracownicy FriendFeed przejdą do Facebooka, a czterej założyciele serwisu będą w pełnić kluczowe role w nowej firmie. Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione.FaceFeed? Facebook przejmuje FriendFeed 1

Facebook i FriendFeed podzielają podobną wizję dawania ludziom narzędzi do dzielenia się i kontaktowania z przyjaciółmi. Nie możemy doczekać się połączenia naszych innowacyjnych pomysłów z 250 mln użytkownikami Facebooka na całym świecie – powiedział Bret Taylor, współzałożyciel FriendFeed.

FriendFeed powstał pod koniec 2007 roku. Jego siedziba znajduje się w Mountain View w Kalifornii. Firma zatrudnia 12 osób. Serwis będzie działał nadal, do czasu aż opracowany zostanie długoterminowy plan rozwoju.

FaceFeed? Facebook przejmuje FriendFeed 2

Przejęcie FriendFeed jest pewną niespodzianką. Nie pojawiały się głosy zapowiadające transakcję. Działo się tak zapewne również dlatego, że o serwisie lifestreamingowym było ostatnio jakby trochę ciszej (a już zdecydowanie ciszej niż powiedzmy rok temu, kiedy był on w czołówce najgorętszych miejsc w sieci). FriendFeed, od którego Facebook przejął zresztą część pomysłów, znajdował się ostatnio w cieniu Twittera. I może po części dlatego podpisana właśnie umowa jest w jakimś sensie zaskoczeniem.

Moim zdaniem Facebook bardziej niż pomysły FriendFeed inwestuje w jego ludzi. Założyciele serwisu pracowali wcześniej dla Google (Taylor jest jednym z odpowiedzialnych za projekt Google Maps) i trudno odmówić im pomysłowości, czy talentu. Mówi o tym zresztą sam Mark Zuckerberg, założyciel i szef Facebooka.

Jak widać, kontynuujemy nasze dążenia by Facebook był miejscem pracy dla najlepszych inżynierów tworzących rzeczy w krótkim czasie, które będą używane przez wielu ludzi – napisał w informacji prasowej.

Co dalej z FriendFeed? W mojej opinii marka za jakiś czas zniknie z rynku (lub pozostanie, ale nierozwijana), a cała uwaga i zasoby jej twórców zostaną przekierowane na Facebooka. A jakie jest Wasze zdanie?

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top