Fly.pl z własnym Contact Center

Opublikowano: 31 sierpnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Internetowe biuro podróży Fly.pl działające na rynku od 2007 roku po 447 dniach  usamodzielnia obsługę Contact Center swoich klientów. Przez ponad rok zajmował się tym zespół konsultantów spółki Enovatis, do której należą portale turystyczne EasyGo.pl, Wakacje.pl i Wypoczynek.pl. Decyzja ta jest  konsekwencją nowej strategii Fly.pl związanej z majowym przejęciem jej przez płocką spółkę Urlopy.pl.

Umowa Fly.pl na obsługę ruchu CC została podpisana 27 maja 2009 roku z samodzielnie jeszcze działająca spółką EasyGo.pl. Kilka tygodni później EasyGo.pl połączyło swoje siły w fuzji biznesowej ze spółką Wakacje.pl stając się największą firmą w branży i tworząc m.in. największe  turystyczne Contact Center w Polsce.  Obsługa outsourcingowa dla klientów Fly.pl była pierwszym i z całą pewnością pionierskim rozwiązaniem tego typu w kraju.

Fly.pl przez 14 miesięcy skupiała swoje działania przede wszystkim na pozyskiwaniu klienta poprzez różnorodne działania marketingowe on-line i off-line oraz aktywną współpracę z organizatorami podróży. Obsługę pozyskanego ruchu przekazywała w całości do CC Enovatis. – Taką strategię zaczerpnęliśmy od naszych ówczesnych niemieckich partnerów i właścicieli, firmy Comvel GmbH – wyjaśnia Grzegorz Bosowski,  Prezes Zarządu Fly.pl. – Po zmianach własnościowych wypracowaliśmy nową strategię i postanowiliśmy  samodzielnie obsługiwać naszych klientów – dodaje Bosowski.

Fly.pl przygotowywał własne struktury CC od kilku miesięcy.  Zainwestowano w nowy sprzęt  i stworzenie odpowiedniej struktury technologicznej. Do pracy zaproszono wyłącznie sprawdzonych na rynku konsultantów.  – Ruch przejmujemy od września i stawiamy na utrzymanie wysokiej jakości obsługi – podkreśla Grzegorz Bosowski.

– To było dla nas nowe i bardzo ciekawe doświadczenie – podsumowuje 14 miesięczną współpracę z Fly.pl Michał Pilkiewcz, Prezes Zarządu Enovatis S.A. – Cieszę się z każdego wspólnie przepracowanego dnia, bo razem z Fly.pl udowodniliśmy branży, że będąc na co dzień konkurencją, pewne obszary możemy bezkolizyjnie i efektywnie łączyć. Dziś śmiało możemy powiedzieć, sprawdziło się za Oceanem czy w Europie Zachodnie, sprawdziło się także w Polsce. Taki model współpracy to przyszłość dla naszej branży.

Zarząd Enovatis S.A. podkreśla, że rozwiązanie umowy outsourcingowej z Fly.pl nie będzie miało wpływu na wyniki finansowe spółki w tym roku. Także Fly.pl zaznacza, że rozwiązanie umowy na obsługę CC klientów z Enovatis nie wpływa na ograniczenie wspólnych działań. Nowe Contact Center Fly.pl przeniesione zostaje do nowej, warszawskiej siedziby firmy.

Hanna LaskowskaFly.pl z własnym Contact Center

Podziel się!

O autorze

hania