Jak najlepiej walczyć z piractwem i powiększać swoje dochody? Studio Fox chce to robić ograniczając widzom dostęp do swoich programów w serwisie Hulu. Co robią widzowie? Wybierają wersje pirackie.
Tydzień temu studio Fox dokonało istotnej zmiany w licencji serwisu Hulu – użytkownicy, którzy nie korzystają z płatnej opcji premium mogą obejrzeć nowe odcinki ulubionych programów wyprodukowanych przez Fox’a osiem dni po dacie emisji. Dla właścicieli korporacji była to zrozumiała i biznesowo uzasadniona decyzja: albo użytkownicy oglądać będą programy w telewizji (wyższe przychody reklamowe), albo kupią płatny dostęp premium w Hulu.
Okazuje się jednak, że wprowadzenie takiej zmiany nie przyczyniło się do poprawienia wyników oglądalności. Jak zauważa serwis TorrentFreak, znaczna część osób postanowiła pobrać odcinki ulubionych programów z sieci BitTorrent, korzystając z ich „pirackich” wersji.
Pod lupę wzięto dwa popularne programy Fox’a: Hell’s Kitchen oraz MasterChef. W ostatnich pięciu dniach liczba pobrań najnowszych odcinków programów z pirackich źródeł wzrosła odpowiednio o 114 proc. i 189 proc. (w porównaniu do trzech ostatnich odcinków, pod uwagę brano tylko internautów z USA).
Jednym z głównych powodów pobierania programów telewizyjnych (seriali, programów sportowych, satyrycznych, talk-shows itp.) ze źródeł łamiących obecnie obowiązujące prawo jest ich dostępność. Jeśli widzowie nie mogą zobaczyć programu drogą legalną, nie mają najmniejszych wątpliwości przy wybieraniu dróg nielegalnych, słusznie zauważają redaktorzy TorrentFreak.
To właśnie z tego powodu Hulu jest nie tylko istotnym przedsięwzięciem biznesowym. Ma również ogromne znaczenie w ograniczeniu piractwa w USA. Mając wybór, widzowie wybierają legalne źródło dystrybucji. Niestety, nie wszystkie duże studia odbierają to jak sukces – o czym świadczy choćby opisywane działanie firmy Fox.
Coraz bardziej restrykcyjne prawo, „spektakularne” akcje łapania „przestępców” pobierających filmy z sieci P2P, próba wymuszenia braku społecznej akceptacji dla tego typu praktyk – nie przynoszą żadnego pozytywnego skutku. Jedynym sensowym jak się wydaje rozwiązaniem jest promowanie rozwiązań takich jak Hulu – dającym widzom natychmiastowy i darmowy (lub za rozsądną, niewielką opłatą) dostęp do ulubionych programów największych wytwórni. Dopóki takie platformy nie będą popularne (i dostępne w kolejnych krajach, choćby w Polsce), piractwo będzie rozwijać się w najlepsze. Wymaga to jednak zmiany myślenia i modeli biznesowych. A w dużych korporacjach zakorzenionych w XX-wiecznym myśleniu o dystrybucji swych produktów – jest z tym największy problem.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.