Gmail Man – Microsoft żartem krytykuje Google [wideo]

Opublikowano: 29 lipca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

W YouTube pojawił się film wyprodukowany – jak się wydaje – przez Microsoft, który „obśmiewa” pocztową usługę Gmail firmy Google. Twórcy filmu krytykują skanowanie treści korespondencji w celu wyświetlania targetowanych reklam.

Gmail Man - Microsoft żartem krytykuje Google [wideo] 1Wideo, którego głównym bohaterem jest Gmail Man, pochodzić ma z konferencji sprzedażowej Microsoft Global Exchange, donosi ZDNet.com. Microsoftowi nie udało się więc prawdopodobnie, mimo usilnych prób, zachować wszystkich sekretów konferencji.

Materiał prezentuje personifikację Gmail’a, mężczyznę, który czyta maile użytkowników („just skimming”, mówi, czyli: „tylko przeglądam”) w celu wyłapania słów kluczowych i zaprezentowania klientom odpowiednich reklam. Napotkane przez Gmail Mana osoby pytają go o etyczność takich zachowań, na co on odpowiada „who cares?” („kogo to obchodzi?”).

Mottem filmu może być zdanie wypowiedziane przez Gmail Mana: „czasami kiedy ktoś bardzo, bardzo, bardzo kocha swojego Gmaila – rodzi się reklama”.

Na końcu filmu pojawia się wzmianka o Office 365, pakiecie biurowych aplikacji dostępnych z serwerów Microsoftu, który został zaprezentowany pod koniec czerwca. Pojawia się również hasło: „Twój e-mail to twój biznes. Google sprawia, że jest ich”.

Microsoft – jeśli to właśnie ta firma jest odpowiedzialna za film – w dość zabawny sposób przekonuje, że Office 365 jest lepszym rozwiązaniem niż oferta konkurencji, a zwłaszcza Google, która dbać ma wyłącznie o swe reklamowe interesy. Czy taka forma „reklamy” może przynieść skutek?

Dawid ZarazińskiGmail Man – Microsoft żartem krytykuje Google [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.