Google aktualizuje FeedBurner’a

Trzy i pół roku po przejęciu za 100 mln dolarów, Google zaktualizowało FeedBurner’a, popularny serwis umożliwiający zarządzanie kanałami RSS. Pytanie tylko czy nie o kilka lat za późno?

Nowa wersja dostępna jest na razie jako opcja: znaleźć ją można pod linkiem „Try out our NEW (beta) version!” w górnym menu strony.

Nowości? Zmienił się interfejs serwisu, pierwsza strona przedstawia sporo statystyk dotyczących naszych kanałów RSS, alertów i tym podobnych informacji. Najważniejsze zmiany znaleźć można w karcie „Feeds”. Zupełnie zmienił się sposób prezentacji danych na temat naszych kanałów RSS. Skojarzenia z Google Analytics nie są oczywiście przypadkowe.

Google aktualizuje FeedBurner’a 1

Nowy interfejs to przede wszystkim statystyki kliknięć, odsłon i pobrań w czasie rzeczywistym, co oznacza, że możesz na bieżąco sprawdzać jakie treści stają się najpopularniejsze wśród czytelników twojego kanału RSS, Twitter’a czy innych połączonych źródeł – informuje Google.

Mocne podkreślenie znaczenia Twittera ma w tym kontekście dodatkowy wymiar – przypomnijmy, że dyrektorem generalnym serwisu mikroblogowego został niedawno Dick Costolo, który swojego czasu szefował platformie FeedBurner.

Cieszy, że firma Google po tak długim okresie zdecydowała się odświeżyć popularną usługę. Można mieć jednak wrażenie, że statystyki w czasie rzeczywistym nie są w dzisiejszych czasach aż tak innowacyjną funkcjonalnością. Czy taka zmiana w dłuższej perspektywie pozwoli zachować FeedBurner’owi mocną pozycję na rynku kanałów RSS?

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top