Firma Google ogłasza wprowadzenie nowego mechanizmu wyszukiwania o nazwie Knowledge Graph, który będzie wykrywał nie tylko frazy kluczowe na stronach www, ale również interpretował je. Czy to kolejny krok na drodze do inteligentnego wyszukiwania?
Wyszukiwarka Google jest jednym z liderów internetowego biznesu, ale swój sukces zawdzięcza przede wszystkim ciągłej pracy nad ulepszaniem funkcjonalności. W chwili obecnej firma zaprezentowała zmianę sposobu wyszukiwania informacji. Zapowiedź zmian została ogłoszona już w marcu tego roku. Do wyszukiwarki wprowadzono opcję Knowledge Graph, która z założenia ma sprawić, że wyszukiwanie będzie o wiele łatwiejsze i bardziej efektywne. Ma to doprowadzić do tego, że wyszukiwarka będzie starała się zrozumieć intencje użytkowników.
Opcja Knowledge Graph polega na wyszukiwaniu i jednoczesnym umieszczaniu słów kluczowych w odpowiednich kontekstach. Spowoduje to, że wpisując frazę użytkownik otrzyma nie tylko informacje dotyczące danego tematu, ale również zbiór powiązanych z nim linków, faktów i informacji. Dodatkowo, wyszukiwarka ma rozpoznawać różnice, jakie występują pomiędzy słowami o tym samym znaczeniu. Google ma z założenia ewoluować, uczyć się jak stosować powiązania pomiędzy ludźmi, zdarzeniami, frazami, miejscami, faktami czy przedmiotami. Później, mechanizm wyszukiwania będzie wykorzystywał nabytą wiedzę, odpowiadając użytkownikom na ich pytania.
Wyszukiwarka Google kompletuje wiedzę ze wszystkich zaindeksowanych przez siebie stron www. Nie bez znaczenia jest też to, co internauci wpisują w okno wyszukiwarki i w jakie linki z rekordów wyszukiwania klikają. Takie dane pozwalają Knowledge Graph zweryfikować, jakie strony internetowe powinny zostać zaprezentowane użytkownikom w pierwszej kolejności.
Nowe fakty i powiązania wyświetlane na zapytanie użytkownika przez mechanizm Knowledge Graph nie powinny zakłócać znanego nam sposobu wyszukiwania, ponieważ pojawią się one po prawej stronie wyników.
Z informacji umieszczonych na blogu Google wynika, że już dziś wyszukiwarka „nauczyła się” i połączyła ze sobą ponad 3,5 mld faktów o 500 mln obiektów.
Docelowo, Google ma nie być zbiorem linków, a miejscem, w którym użytkownicy dostaną odpowiedzi na pytania i rozwiązanie swoich problemów – powiedział Eric Schmidt, prezes firmy Google.
Mechanizm Knowledge Graph na razie zostanie uruchomiony w Stanach Zjednoczonych, ale są plany udostępnienia go dla innych państw, w tym również dla Polski.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.