Firma Google ogłasza wprowadzenie nowego mechanizmu wyszukiwania o nazwie Knowledge Graph, który będzie wykrywał nie tylko frazy kluczowe na stronach www, ale również interpretował je. Czy to kolejny krok na drodze do inteligentnego wyszukiwania?
Wyszukiwarka Google jest jednym z liderów internetowego biznesu, ale swój sukces zawdzięcza przede wszystkim ciągłej pracy nad ulepszaniem funkcjonalności. W chwili obecnej firma zaprezentowała zmianę sposobu wyszukiwania informacji. Zapowiedź zmian została ogłoszona już w marcu tego roku. Do wyszukiwarki wprowadzono opcję Knowledge Graph, która z założenia ma sprawić, że wyszukiwanie będzie o wiele łatwiejsze i bardziej efektywne. Ma to doprowadzić do tego, że wyszukiwarka będzie starała się zrozumieć intencje użytkowników.
Opcja Knowledge Graph polega na wyszukiwaniu i jednoczesnym umieszczaniu słów kluczowych w odpowiednich kontekstach. Spowoduje to, że wpisując frazę użytkownik otrzyma nie tylko informacje dotyczące danego tematu, ale również zbiór powiązanych z nim linków, faktów i informacji. Dodatkowo, wyszukiwarka ma rozpoznawać różnice, jakie występują pomiędzy słowami o tym samym znaczeniu. Google ma z założenia ewoluować, uczyć się jak stosować powiązania pomiędzy ludźmi, zdarzeniami, frazami, miejscami, faktami czy przedmiotami. Później, mechanizm wyszukiwania będzie wykorzystywał nabytą wiedzę, odpowiadając użytkownikom na ich pytania.
Wyszukiwarka Google kompletuje wiedzę ze wszystkich zaindeksowanych przez siebie stron www. Nie bez znaczenia jest też to, co internauci wpisują w okno wyszukiwarki i w jakie linki z rekordów wyszukiwania klikają. Takie dane pozwalają Knowledge Graph zweryfikować, jakie strony internetowe powinny zostać zaprezentowane użytkownikom w pierwszej kolejności.
Nowe fakty i powiązania wyświetlane na zapytanie użytkownika przez mechanizm Knowledge Graph nie powinny zakłócać znanego nam sposobu wyszukiwania, ponieważ pojawią się one po prawej stronie wyników.
Z informacji umieszczonych na blogu Google wynika, że już dziś wyszukiwarka „nauczyła się” i połączyła ze sobą ponad 3,5 mld faktów o 500 mln obiektów.
Docelowo, Google ma nie być zbiorem linków, a miejscem, w którym użytkownicy dostaną odpowiedzi na pytania i rozwiązanie swoich problemów – powiedział Eric Schmidt, prezes firmy Google.
Mechanizm Knowledge Graph na razie zostanie uruchomiony w Stanach Zjednoczonych, ale są plany udostępnienia go dla innych państw, w tym również dla Polski.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.