14 października br. odbyło się kolejne już spotkanie branżowe z cyklu „Google dla agencji”, organizowane przez Google Polska. Poza prelekcjami skupionymi wokół zasad działania i potencjału AdWords, organizatorzy zaprezentowali uczestnikom nowy program współpracy Google z małymi i średnimi firmami w Polsce.
Tematem łączącym niemal wszystkie prezentacje ostatniego spotkania „Google dla agencji” był Google AdWords. Słuchacze dowiedzieli się m.in. jak rozmawiać z klientami, gdzie ich szukać oraz jak stworzyć dobrą kampanię linków sponsorowanych. Agencje SEM uczestniczące w konferencji najbardziej zainteresowane były wynikami badań dotyczących polskiego Internetu, przeprowadzonych na zlecenie Google przez SMG/KRC. Respondentami byli przedstawiciele MŚP.
Okazuje się, że 53% małych i średnich firm nie posiada własnej strony internetowej, z czego aż 66% nie planuje takowej w ogóle stworzyć, gdyż:
- działalność firmy nie potrzebuje strony internetowej (36%);
- firma ma stałych klientów i nie zamierza aktywnie szukać nowych (21%);
- stworzenie strony jest za drogie (8%);
- klienci firmy nie korzystają z Internetu (6%).
Jeżeli chodzi o reklamę, 28% małych i średnich przedsiębiorstw nie podejmuje żadnych działań. Pozostałe 72% stawia na marketing szeptany (93%), obecność w książkach teleadresowych (63%) i Internet (63%). Szczególnie istotne są statystyki pokazujące małą świadomość istnienia i / lub sposobu funkcjonowania linków sponsorowanych – wiedzę na ten temat posiada jedynie 43% MSP.
W Polsce jest 16,7 mln internautów i coraz silniejszy efekt ROPO (research online, purchase offline) dlatego też konieczne jest przekonanie MSP do obecności i reklamy w Internecie. Stąd pomysł współpracy Google z PKPP Lewiatan i home.pl, aby pomóc małym i średnim firmom zaistnieć online. W ramach wspólnej edukacyjno – promocyjnej akcji, od 12 października 2009 do 31 marca 2010, blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać Internet do prowadzenia działalności biznesowej. Głównym elementem projektu jest promocyjna oferta, dzięki której małe i średnie firmy mogą „przetestować Internet” bez ponoszenia ryzyka finansowego – począwszy od rejestracji własnej domeny i zbudowania pierwszej strony internetowej za pomocą kreatora stron WWW, aż po reklamę w wyszukiwarce Google. W ramach ułatwiania realizacji takiej kampanii reklamowej (zwłaszcza małym i średnim reklamodawcom), udostępnione zostaną wkrótce branżowe „pakiety słów kluczowych” pomocne przy konfiguracji kampanii.
http://bluerank.blogspot.com/2009/10/google-dla-agencji.html
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!