Google dla agencji

Opublikowano: 23 października 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

14 października br. odbyło się kolejne już spotkanie branżowe z cyklu „Google dla agencji”, organizowane przez Google Polska. Poza prelekcjami skupionymi wokół zasad działania i potencjału AdWords, organizatorzy zaprezentowali uczestnikom nowy program współpracy Google z małymi i średnimi firmami w Polsce.

Tematem łączącym niemal wszystkie prezentacje ostatniego spotkania „Google dla agencji” był Google AdWords. Słuchacze dowiedzieli się m.in. jak rozmawiać z klientami, gdzie ich szukać oraz jak stworzyć dobrą kampanię linków sponsorowanych. Agencje SEM uczestniczące w konferencji najbardziej zainteresowane były wynikami badań dotyczących polskiego Internetu, przeprowadzonych na zlecenie Google przez SMG/KRC. Respondentami byli przedstawiciele MŚP.

Okazuje się, że 53% małych i średnich firm nie posiada własnej strony internetowej, z czego aż 66% nie planuje takowej w ogóle stworzyć, gdyż:

  • działalność firmy nie potrzebuje strony internetowej (36%);
  • firma ma stałych klientów i nie zamierza aktywnie szukać nowych (21%);
  • stworzenie strony jest za drogie (8%);
  • klienci firmy nie korzystają z Internetu (6%).

Jeżeli chodzi o reklamę, 28% małych i średnich przedsiębiorstw nie podejmuje żadnych działań. Pozostałe 72% stawia na marketing szeptany (93%), obecność w książkach teleadresowych (63%) i Internet (63%). Szczególnie istotne są statystyki pokazujące małą świadomość istnienia i / lub sposobu funkcjonowania linków sponsorowanych – wiedzę na ten temat posiada jedynie 43% MSP.

W Polsce jest 16,7 mln internautów i coraz silniejszy efekt ROPO (research online, purchase offline) dlatego też konieczne jest przekonanie MSP do obecności i reklamy w Internecie. Stąd pomysł współpracy Google z PKPP Lewiatan i home.pl, aby pomóc małym i średnim firmom zaistnieć online. W ramach wspólnej edukacyjno – promocyjnej akcji, od 12 października 2009 do 31 marca 2010, blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać Internet do prowadzenia działalności biznesowej. Głównym elementem projektu jest promocyjna oferta, dzięki której małe i średnie firmy mogą „przetestować Internet” bez ponoszenia ryzyka finansowego – począwszy od rejestracji własnej domeny i zbudowania pierwszej strony internetowej za pomocą kreatora stron WWW, aż po reklamę w wyszukiwarce Google. W ramach ułatwiania realizacji takiej kampanii reklamowej (zwłaszcza małym i średnim reklamodawcom), udostępnione zostaną wkrótce branżowe „pakiety słów kluczowych” pomocne przy konfiguracji kampanii.

http://bluerank.blogspot.com/2009/10/google-dla-agencji.html

Tomasz UchańskiGoogle dla agencji

Podziel się!

O autorze

tomasz.uchanski