Podczas odbywającej się konferencji Google I/O, firma z Mountain View zaprezentowała szereg nowości i aktualizacji. W centrum uwagi znalazł się system operacyjny Android oraz usługa Music.
Wystąpienie Google obfitowało przede wszystkim w nowości ze świata Androida. Po dwóch i pół roku od wprowadzenia pierwszego telefonu z tym systemem operacyjnym, Google chwali się 100 mln aktywowanych urządzeń z Androidem, 400 tys. aktywacjami dziennie, 200 tys. darmowymi i płatnymi aplikacjami dostępnymi w Android Market oraz 4,5 mln aplikacji zainstalowanymi z tego sklepu.
Na rynku dostępnych jest obecnie ponad 310 urządzeń działających w oparciu o Androida. Wkrótce pojawić ma się nowa wersja systemu, Android 3.1, która ma być znaczącą aktualizacją dla Honeycomb, wersji systemu przeznaczonego dla tabletów. Umożliwiać będzie m.in. możliwość zmiany wielkości widżetów oraz przyniesie aktualizację natywnych aplikacji (przeglądarki, kalendarza, galerii itd.), a także wsparcie dla urządzeń podpinanych przez USB.
Google zapowiedziała również wersję Ice Cream Sandwich, której celem jest „dostarczenie systemu działającego wszędzie, niezależnie od urządzenia”. Nowa wersja Androida ma zapewnić dostęp do funkcji znanych z Honeycomb użytkownikom telefonów (holograficzny interfejs, lepsza wielozadaniowość, widżety itp.). Aktualizacja pojawić ma się w czwartym kwartale bieżącego roku.
Firma ogłosiła także, że do Android Market dodano możliwość wypożyczania filmów. Kosztujące od 1,99 dolara filmy oglądać można na tablecie, telefonie lub komputerze stacjonarnym. Wymagany jest Android w wersji 2.2. Przypomnijmy, że wczoraj pisaliśmy o możliwości wypożyczania filmów przez YouTube.
Ciekawie zapowiada się również inicjatywa o nazwie Android@Home. Android, zaprojektowany jako system operacyjny dla telefonów, może wkrótce stać się silnikiem dla wielu innych urządzeń. Google chce by systemu wykorzystywali np. producenci oświetlenia, a użytkownicy mieli możliwość sterowania nim za pomocą telefonu (np. definiowanie oświetlenia w zależności od daty czy pory dnia). Możliwe zastosowania wydają się tu nieograniczone. Google chce by domy zmieniły się w jedno połączone ze sobą urządzenie.
Podczas wystąpienia na Google I/O firma zaprezentowała również wersję beta swojej nowej usługi, Music. Pozwala ona wgrywanie, synchronizację oraz odsłuchiwanie posiadanej kolekcji muzyki na zdalnym serwerze (w chmurze). Daje także możliwość słuchania muzyki przy braku połączenia z internetem: Music przetrzymuje wybrane przez użytkownika albumy i ostatnio odtwarzaną muzykę w pamięci urządzenia z Androidem. Dostępna jest również opcja Instant Mix, która pozwala na tworzenie list odtwarzania piosenek podobnych do siebie.
Music startuje w wersji Beta. Usługa dostępna jest jedynie dla mieszkańców USA. Ma to być odpowiedź na Cloud Drive, wirtualny dysk i odtwarzacz muzyczny zaprezentowany pod koniec marca przez Amazon.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...