Na dzień przed konferencją Facebooka, Google prezentuje szereg istotnych zmian w serwisie społecznościowym Google+. Czy to wystarczy by zatrzymać użytkowników, zachęcić ich do większej aktywności i pozyskać nowych?
Serwis Google+ działa na społecznościowym rynku od 90 dni i, jak przekonuje firma Google, doczekał się 91 różnych usprawnień. To jednak wciąż okres intensywnego rozwoju, testowania nowych rozwiązań i wprowadzania kolejnych zmian. Twórcy serwisu przedstawili szereg ulepszeń, które mają pomóc w walce z największym rywalem – Facebookiem.
Pierwszy przedstawiony zestaw zmian dotyczy funkcji Hangouts. Możliwość prowadzenia rozmów wideo z grupą znajomych była jedną z najważniejszych funkcji Google+. Google udostępnia ją teraz także na urządzeniach mobilnych działających w oparciu o system Android w wersji 2.3 i kolejnych (wsparcie dla iOS ma pojawić się wkrótce). Nowością jest również tryb „On Air”, który pozwala „nadawać” przekaz wideo (inni użytkownicy mogą „dołączać się” do dowolnej tego typu rozmowy).
Pomniejsze zmiany w Hangouts to m.in. możliwość udostępniania własnego ekranu, szkicownik to wspólnego rysowania, integracja z Google Docs, możliwość nadawania rozmowom dowolnej nazwy. Czy wprowadzenie takich zmian sprawi, że Hangouts staną się bardzo dobrym narzędziem do wspólnej pracy?
Największą nowością związaną z Hangouts jest jednak udostępnienie API. Dzięki temu twórcy aplikacji będą mogli wykorzystywać rozmowy wideo np. w grach dostępnych w serwisie.
Kolejną nowością jest wprowadzenie wyszukiwarki. Użytkownicy Google+ mogą teraz poszukiwać osób, tekstów, popularnych treści internetowych – z poziomu serwisu. Wyniki zawierać mają tylko treści dostępne dla danego użytkownika, tzn. statusy rodzinne nie będą widoczne dla osób spoza niej, ale jej członkowie będą mogli je przeszukiwać.
Nowością nr 100, jak przedstawia to Google, jest z pewnością największa wprowadzana właśnie zmiana: Google+ otwarty jest teraz dla wszystkich i nie potrzeba już zaproszeń by stać się użytkownikiem serwisu. Co ciekawe, firma promuje otwarcie poprzez wielką, niebieską strzałkę, która dostępna jest na stronie głównej wyszukiwarki i wskazuje na odnośnik do serwisu społecznościowego.
Google zapowiada także kolejne nowości. Są to: usprawnienia SMS (użytkownicy z USA i Indii mogą publikować aktualizacje za pośrednictwem wiadomości tekstowych), lepsze odniesienia do innych użytkowników, możliwość kliknięcia przycisku +1 przy komentarzach (działa na urządzeniach z iOS, wkrótce także z Androidem). Użytkownicy mobilnej wersji serwisu otrzymują również możliwość edycji zdjęcia profilowego, ustawienia powiadomień czy przechowywania danych z Google+ na kartach SD zamiast na wewnętrznej pamięci telefonu z Androidem.
Ostatnią z zaprezentowanych właśnie zmian jest zmiana nazwy Huddle na Messenger. Tekstowy czat wsparty zostanie także możliwością dzielenia się zdjęciami.
Czy takie zmiany wystarczą w walce z Facebookiem? Poczekać trzeba na konferencję f8, która rozpocznie się już jutro. Facebook zaprezentować ma na niej m.in. własną platformę muzyczną.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.