Mozilla i Google przedłużyły umowę na udostępnienie domyślnej wyszukiwarki. Dla twórców Firefoksa ma to kluczowe znaczenie – jest to ich główne źródło przychodów.
Dokładne warunki finansowe umowy nie zostały przedstawione. Wiadomo jednak, że w 2010 roku pieniądze pozyskane na mocy udostępnienia Google jako domyślnej przeglądarki w Firefoksie stanowiły aż 84 proc. z 123 mln dolarów przychodów Mozilli.
Wcześniejsza umowa z Google wygasła w listopadzie. Mozilla informowała, że trwają „aktywne negocjacje” w sprawie jej przedłużenia. Nie musiały być to jednak proste rozmowy – zwłaszcza w kontekście popularności przeglądarki Chrome, które po raz pierwszy prześcignęła Firefoksa w liczbie użytkowników na świecie. Obie aplikacje mają obecnie ok. 25 proc. udziałów w rynku przeglądarek. Ostatecznie udało się podpisać nowe porozumienie na trzy najbliższe lata.
Warto dodać, że Mozilla ma podpisane umowy także z innymi dostawcami m.in. Microsoftem (Bing), Yahoo, Yandex, Amazon oraz eBay.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.